Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja naturligtvis. Men det verkar skumt tycker jag att man monterar dit en tuta och ett nytt huvlås och vips så har man larm??? Mig veterligen så sitter det väl fler sensorer än så. Typ i dörrarna??
Fairass skrev:Ja naturligtvis. Men det verkar skumt tycker jag att man monterar dit en tuta och ett nytt huvlås och vips så har man larm??? Mig veterligen så sitter det väl fler sensorer än så. Typ i dörrarna??
Det sitter inga sensorer i dörrarna, men man kan montera MMS sensor samt nivåsensor om man vill men det krävs inget mer än huvlås och siren rent hårdvarumässigt. Men programvara krävs sagt.
av mbc
Fairass skrev:Så alltså om bilen är larmad och någon bryter upp dörren så låter det inte? Hur är det med glaskross då?
Sitter ju redan brytare i dörrarna, allt är ju förberett.
Glaskross vet jag inte, kanske nån annan har koll på det.
mms=glaskross/rörelsesensor¨
om din bil är svensksåld! har nämligen råkat på danska bilar som inte är förberedda för larm! så behöver du bassatsen och i den får du siren och huvlås sen behöver du dioden på instrumentpanelen kommer inte ihåg om denna ligger i satsen eller köps lös pga om bilen har ecc eller vanlig ac
sen behöver du mms den får köpas löst och sen in på volvo och tanka ner mjukvara
om bilen är förberedd för larm har du märkning i sidorutorna bak och på insidan sitter det 2 kablar monterade på var ruta du kan även enkelt plocka ner locket i innertaket och där ska sitta en kabel med grönt kontakstycke till mms
Märkning och kablar finns bak. Sitter en plastkåpa i innertaket. Ska plocka ner den och kolla om den är tom eller om det sitter en enhet där.
Med lite flyt är det bara bassatsen jag behöver alltså.
Någon som har koll på vad Volvo tar för att lägga in mjukvaran?

Tack för svaren.
mms sitter inte där om du inte har larm så den lär du behöva

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]