Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
apersson850 skrev:Nuförtiden har även FWD antispinn. En Volvo går väl inte att köpa utan DSTC?
Självklart har V70 antispinn, men vad hjälper det när det spinner vid varje trafikljus när det är blött .... :???:
Användarvisningsbild
av apersson850
Nja, strax ovan sades det att en BMW med antispinn aldrig har några problem med greppet, så då ville jag bara påminna om att en Volvo också har antispinn nuförtiden.
av pergrein
Steff 99 skrev:
apersson850 skrev:Nuförtiden har även FWD antispinn. En Volvo går väl inte att köpa utan DSTC?
Självklart har V70 antispinn, men vad hjälper det när det spinner vid varje trafikljus när det är blött .... :???:
Man ser några skriver att det slirar när dom kör iväg när det är blött och jag kan inte förstå hur detta går till om man kör iväg normalt ?:-/
Är det så högt tempo i stan så man måste gasa så hår att det slira när man får grönt? Har ju inte kört i Göteborg m.m men i Luleå och där
behövs det ej något slirande för att hålla trafikrytmen...

Mvh
Per
av Steff 99
pergrein skrev:
Man ser några skriver att det slirar när dom kör iväg när det är blött och jag kan inte förstå hur detta går till om man kör iväg normalt ?:-/
Är det så högt tempo i stan så man måste gasa så hår att det slira när man får grönt? Har ju inte kört i Göteborg m.m men i Luleå och där

Mvh
Per
Förmodar att du inte refererar till V70 D5 för det behövs inte mycket gas för att det skall spinna ..nu menar jag inte "burnout" utan det är mer att man känner att det släpper ...mina framdäck hade under 3mm kvar när jag lämnade V70 D5 polestar i inbyte då hade sommardäcken 18" rullat ca 1500 mil.
av pergrein
Steff 99 skrev:
pergrein skrev:

Mvh
Per
Förmodar att du inte refererar till V70 D5 för det behövs inte mycket gas för att det skall spinna ..nu menar jag inte "burnout" utan det är mer att man känner att det släpper ...mina framdäck hade under 3mm kvar när jag lämnade V70 D5 polestar i inbyte då hade sommardäcken 18" rullat ca 1500 mil.
Ja äger ju ingen själv men man har ju provat. Men att det små släpper vid blött väglag om man gasar lite extra det köper jag, låter ju så brutalt när du/man skriver "spinner" vid rödljus...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kan du vara utan AWD så har du diesel till 2000> mil för samma pengar :wink: Bara en reflektion.

Själv vet jag ej om jag har behov av AWD, har då inte fastnat ännu, men vore ju klart säkerhetshöjande att ha det.

/Kalle
av Mwi
pergrein skrev: Ja äger ju ingen själv men man har ju provat. Men att det små släpper vid blött väglag om man gasar lite extra det köper jag, låter ju så brutalt när du/man skriver "spinner" vid rödljus...
Mvh
Per
Skall man inte ha ca. 15 % hjulspinn vid en optimalstart?
av pergrein
Mwi skrev:
pergrein skrev: Ja äger ju ingen själv men man har ju provat. Men att det små släpper vid blött väglag om man gasar lite extra det köper jag, låter ju så brutalt när du/man skriver "spinner" vid rödljus...
Mvh
Per
Skall man inte ha ca. 15 % hjulspinn vid en optimalstart?
Kan vara så men man gör ju inte en optimal start varje gång man ska iväg...

Svar på TS fråga: Har du klarat dig utan AWD tills nu så klarar du dig nog framöver också. Vi här uppe i Gällivare får snö varje år och har det mins i 5-6 månader så skulle AWD finnas till dom mindre motorerna skulle jag nog ta det men nog klarar jag mig utan också...

Mvh
Per
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]