Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Vänd på steken. Konkar det så står GM där med sina licenser fria att göra vad dom vill och kan dessutom ta utmätning i Saabs bo för att få loss verktyg till egen planerad tillverkning. Tycker mer det lutar åt det scenariot.
9-4X tillverkas ju helt och hållet av GM, nya 9-5 och kommande 9-3 måste ju vara den tekniken som allt handlar om. Sen kan man ju fråga sig varför Saab såldes från början om de inte skall få en ärlig chans att överleva.

När Volvo såldes var det aldrig sura miner från Fords sida, de delar ju teknik fortfarande och det går ju bra!

Hoppas Saab överlever och kommer in på kinamarknaden, Sverige och Volvo behöver Saab, dessutom skulle jag kunna tänka mig en ny 9-5 Aero XWD V6 med automat om nån slängde den på mig...
GM äger väl oxå några miljarder i Saab fortfarande? Kan inte de nu när de står på bättre fot köpa tillbaka Saab då de ju inte vill sälja det? Ja jag fattar ingenting det är en soppa allt. Men nu verkar det väl som att det är på väg att lösas, upplösas rättare sagt.
Det var väl EU som satte stopp för samgåendet Volvo Saab för några år sen om jag minns rätt, jävligt synd, Volvo har väl redan övertagit några av ingenjörerna, de kan väl ta resten å. Synd bara rätt häftigt att lilla Sverige hade två rätt stora bilmärken. Vi är ju det mest teknikinnovativa landet i världen, två biltillverkare i framkant, två lastbilstillverkare, stridsflygplanstillverkare, ubåtstillverkare och ABB, Ericssom och alla andra stora teknikföretag, vi slår väl t o m tyskarna lätt per capita väl? Nu ett avbräck, illa.
av *pettson*
Sådär.. nu ler man antagligen förnöjt på GM. Nu är det bara kvar att plundra Saab på det lilla det innehåller och glömma bort det. Samtidigt lär man få ut sina licenser utan att köpa ut dom och utan att behöva dela dom med någon. Det här är vad GM definitivt ville av allt agerande att döma.
Ja GM har väl hela tiden velat att SAAB ska gå i KK så att det blir en konkurrent mindre efter att dom plundrat bolaget på kunskap och teknik.

Där agerade Ford justare när dom sålde Volvo till kineserna även om dom så klart också tog en del godbitar för sej.
Med tanke på allt det lidande som de anställda nere på golvet på SAAB fått utstå under denna tid som bolaget samtidigt tömts på hundratals miljoner och mer av ledande personer som påstod sig vilja rädda SAAB så var det hög tid att detta elände tog slut.Den tillverkande personalen på golvet kan säkert starta om på en ny arbetsplats med tiden där bedragarna förmodligen hittar nya objekt att tömma på tillgångar.
PTV skrev:Med tanke på allt det lidande som de anställda nere på golvet på SAAB fått utstå under denna tid som bolaget samtidigt tömts på hundratals miljoner och mer av ledande personer som påstod sig vilja rädda SAAB så var det hög tid att detta elände tog slut.Den tillverkande personalen på golvet kan säkert starta om på en ny arbetsplats med tiden där bedragarna förmodligen hittar nya objekt att tömma på tillgångar.
Den lidande personalen är nog det sista som GM bryr sig om. Jag är rädd att vad Pettsson profetia om GM:s avsikter kanske är oroväckande nära verkligheten.

GaMarna väntar att att få skrapa SAAB-liket rent tills dom knappt orkar lyfta igen. I så fall hoppas jag att SAAB-ingenjörer och tekniker hittar andra bra arbeten där deras kunskaper kommer till sin rätt och så långt bort från GM som möjligt för då mister GM den verkliga godbiten.

Mvh GK
Senast redigerad av 1 gnestakalle, redigerad totalt 0 gånger.
Det är inget som GM inte vill att kinesrena skall ha. Kineserna har det redan hos en annan kinesisk biltillverkare. Det är för att skydda denna från konkurrens som de säger nej till kinesisk inblandning i SAAB. Att de samtidigt "slår spiken i kistan" för SAAB är ju bara ett plus i deras ögon. För att SAAB skulle läggas ner har ju GM velat länge. Då GM ville lägga ner SAAB 2009 dök det ju upp intressenter, och då kunde ju inte GM låta bli att sälja utan att "tappa ansiktet". Sen har de ju blockerat alla tänkbara finansiärer med kapitaltillskott för att bolaget skulle gå i konkurs. Så blev det en konkurrent till GM:s europeiska bilar mindre, smart va´, i deras ögon.

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)