Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allsan
Har haft problem under ett tag med att min volvo 850 inte startar ibland. När man vrider på nyckeln startar den nästan, men precis när den ska gå igång slår den ifrån. Fortsätter man att ha nyckeln vriden efter att den nästan startat så går startmotorn bara. Får vrida av nyckeln igen och försöka flera gånger innan den hoppar igång. Har bytt Bränslepumpen + relät till pumpen och bytt kablarna mellan batteriet-chassit utan någon förbättring. Sitter det någon startspärr på bilen eller? Ska tilläggas att det är en manuell....om det har någon betydelse.
Ett dåligt batteri kan göra bilen svårstartad, försök med starthjälp med hjälp av en granne eller kompis och se om den startar då. Kolla även upp om bilen har immobilizer som då skulle kunna krångla.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Allsan
Batteriet är helt nytt. Det finns inte brist på spänning i batteriet och den laddar som den ska. Har immobilizer i bilen. Fungerar den som startspärr eller? Vad kan det vara annars? Någon som har någon ide?
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]