Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lunken
Har en trasig LMM, har kollat bosch nr och det är 0 280 217 107, 1 275 749 kollade på skruvat.se och hittade denna http://www.skruvat.se/Luftmassematare-P12874.aspx

det står att den passa till motorkod B 5254 T och min motorkod är B5254 S tänkte höra om någon vet om det passar? sen står det ett tredje nr på skruvat.se hittade bara två nr på min?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Boschnumret på Skruvats LMM stämmer med den som sitter i din bil, har bilen gått bra förr med den LMM:en? Med en S-motor hade jag för mig att du har LH Jetronics 3.2 och T- motorn har Motronics dock kan det tydligen förekomma S-motorer med Motronics, vet du vilket system du har? Bägge systemen använder LMM men jag är inte säker på att dom använder samma typ.

Mvh GK
av Lunken
ja den har gått bra så länge jag haft bilen och det är i 6år. Vet tyvärr inte vad jag har för system. Men då borde det vara den jag ska ha?

Mvh Lunken
Användarvisningsbild
av Sparkz
Stämmer siffrorna så är det rätt. Och den sitter både på turbo och sugmotorer. Känner igen 1275749 sen min gick sönder och jag letade ny.
av Lunken
Fick min nya LMM idag var ute och skruvade in den nya, nu går bilen som den ska igen men motorlampan lyser fortfarande läste att om han dragit kontakten till LMM och startat bilen vilket jag har måste man nolla koderna? räcker det att ta av - polen en stund?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ta av minuspolen någon minut så får du se om det hjälper.

Mvh GK

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]