Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Tja jag har en s80-99.Tänkte montera xenon i helljuset.Ser att det finns nåt som heter canbus,är det såna jag skall ha.Blir det bra så blir det xenon i dimljusen också senare.
av linkan62
Det enklaste sättet att kolla ifall det canbus övervakning är att lossa en lampa. Kommer det upp ett felmeddelande då så är det canbus i annat fall behöver du inte någon ballaster med övervakning. Tänk även på att köpa kablage med relä för för bästa funktion. Sen ska man nog tänka på att köpa ballaster som tål kyla dvs speedstarter o inga slimmade ballaster. Dom ska ju helst tända när det är minusgrader o dessutom inte ta mer 10-15 sek att tända upp till full styrka. Till sist köp från någon seriös handlare och inte som jag som lät lura mig att handla från någon lycksökare som florerar på blocket o dyl. tror att t.ex xenonkungen har bra grejor och bra garanti ifall det går sönder

Lycka till!
av Tobzter
snepo skrev:Tja jag har en s80-99.Tänkte montera xenon i helljuset.Ser att det finns nåt som heter canbus,är det såna jag skall ha.Blir det bra så blir det xenon i dimljusen också senare.
Tjena. finns inge canbus på helljuset bara montera rekommenderar humanhabit 55w med speed starter.visst tar lite längre tid att tända första gången men sen när du blandar av och på så
går de blixt snabbt. Inge canbus på dimljusen heller . Mvh
http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon ... kit-1.html

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]