Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Ante2 skrev:Artikel i Aftonbladet idag: http://www.aftonbladet.se/bil/article14092232.ab
Aftonbladet skrev:Volvo C30, V50, V60 och V70 – för många nästan likadana bilar, tycker nye Volvo-chefen Stefan Jacoby och rensar osentimentalt i modellfloran.
Framför allt sticker nuvarande S40 och V50 ut. De är lite större än konkurrenterna i Golf-klassen, där de borde höra hemma, och passar inte riktigt in någonstans.
Förstår inte. Vad är det som säger att en modell måste ansluta till en viss klass? För mig passar V50 helt perfekt. Något större eller mindre passar mig inte alls. Dessutom, och viktigast, har V50 sålt riktigt bra, speciellt i Sverige.
Användarvisningsbild
av Theo
Jo då, V50 har sålt bra.

Volvos försäljning 2010
1. XC60 80723
2. V50 56098
3. V70 48872

Off topic!
När det gäller Aftonbladet kan vi glädja oss åt att RC skall sluta (avtalspension).
Enligt min mening en av Sveriges sämsta motorjournalister. Expert på absolut allting (tror han åtminstone själv).
av McDonald
kallessida skrev:Sen är Y-555 de officiella namnet på den "vanliga" versionen av bilen, sen har du Y-554 och Y-556 med, men vad de är för versioner får ni vänta tills dom släpps med att få reda på..
Y554 finns inget Volvo-projekt med det namnet
av viktore
Hoppas att Volvo fortsatt fokusera på körglädje och bra chassi/styrkänsla i nya x40. Blir dock lite oroad över en av testbilarnas krängningsnivå på spionbilderna som florerar.
av kallessida
McDonald skrev:
kallessida skrev:Sen är Y-555 de officiella namnet på den "vanliga" versionen av bilen, sen har du Y-554 och Y-556 med, men vad de är för versioner får ni vänta tills dom släpps med att få reda på..
Y554 finns inget Volvo-projekt med det namnet
jaså de säger du?
och vem är då du som påstår de?

kan även vara så att de va 555, 556 och 557, minns inte riktigt, dock lätt kollat... har access precis ÖVERALLT så kan ju springa in och kika..
av McDonald
kallessida skrev:.... och vem är då du som påstår de?

kan även vara så att de va 555, 556 och 557, minns inte riktigt, dock lätt kollat... har access precis ÖVERALLT så kan ju springa in och kika..
Jag är den som kollar först och skriver sen. Så spring kolla med din "access precis ÖVERALLT" och berätta att du hade fel.
BTW.... Y557 finns inte heller som projektnamn.
Användarvisningsbild
av andreas 80
:lol: vilken diskussion det blev om vem som har högst access nu.
Har också bara sett (och kört) 555 & 556. Sen fanns ju 559 med ett tag också.

Kommande projekt heter ju något på V-???.
av McDonald
andreas 80 skrev::lol: vilken diskussion det blev om vem som har högst access nu.
Har också bara sett (och kört) 555 & 556. Sen fanns ju 559 med ett tag också.
Kommande projekt heter ju något på V-???.
Nä jag har inte hävdat någonting (behöver inte ) om vilken access jag har Bara sagt vilket projektnummer inte finns.
y559... V60 laddhybrid
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Tack så mycket för tipsen. Jag kollar d[…]

Vilken storlek ska det va på bromsskivor fra[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&[…]

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]