Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DalO
Hallå där.. Min bil låter som en jäkla traktor när jag gasar inte annars utan bara när jag gasar, behöver inte dra på mycke alls men då börjar det rassla på ett sett som är svårt att förklara... låter som en traktor alltså typ.. O det är bara på 2:an 3:an och 4:ans växel det låter på, inte 1:an eller 5:an!! Snacka med en kille på volvo men han såg ut som ett frågetecken.. Nån som vet någonting?? växellådan känns helt normal o växla med osså vidare. O ventilknack är det ju inte så... någon? :???:
av DarKMaN
DalO skrev:Hallå där.. Min bil låter som en jäkla traktor när jag gasar inte annars utan bara när jag gasar, behöver inte dra på mycke alls men då börjar det rassla på ett sett som är svårt att förklara... låter som en traktor alltså typ.. O det är bara på 2:an 3:an och 4:ans växel det låter på, inte 1:an eller 5:an!! Snacka med en kille på volvo men han såg ut som ett frågetecken.. Nån som vet någonting?? växellådan känns helt normal o växla med osså vidare. O ventilknack är det ju inte så... någon? :???:
Är det en Diselbil ? för Dislarna kan/brukar låta mer som en skördetröska när man gasar på dessa växlar, ialla fall dom VW bilar jag har haft som lånebilar och dessa är av -05 -06 modeller men det klart låter det alldeles för jävligt så är kan det vara nåt annat,
jag vill minnas att när min S80 stod ute en natt i lite kyligt väder så lät det den som en riktigt "traktor" dom första minuterna sen gick det över, men jag reflekterade bara att så kan det kanske vara inviduellt mellan bilarna..

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]