Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Degdala skrev:OK Jag kanske är lite konservativ, men blev lite bekymrad när bilar med City Safety kan tokbromsa p.g.a. nedisad framruta vilket tråden handlade om till en början.
Fast så illa är det nog inte, då skulle var och varannan volvo av senare årsmodell autobromsa under vinterhalvåret och det är inte riktigt så verkligheten ser ut. Inga system är helt felfria dock, men det gäller bilbälten och ABS pumpar också.

/Martin
av Steff 99
Diskussionen ang City Safe som ett säkerhetsystem och mångas tveksamhet är lite egendomlig...för när det gäller att sätta en barnstol i framsätet där det finns en airbag som är avstängd med nyckel, det är det nära nog ingen som tvekar till.
perhall skrev:Har en kompis som just varit med i en seriekrock utanför München, med div moderna hjälpmedel hade det inte hänt.../PH
Du menar hastighetsbegränsningar?
av perhall
StringerBell skrev:
perhall skrev:Har en kompis som just varit med i en seriekrock utanför München, med div moderna hjälpmedel hade det inte hänt.../PH
Du menar hastighetsbegränsningar?
Jag menar avståndsradar. Eller normal uppmärksamhet, men när det senare saknas så kan en avståndsradar hjälpa till.../PH

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]