Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Min nya bil tog knappt 5 veckor från beställningsdag till den stod hos ÅF. Dom hade inga förbeställda, så den fick en ny plats i produktionen.

En V60 T6 R-design med alla tillval. (D)
av Steff 99
Då har man ju knappt två veckors produktion i pipe ..det verkar lite oroande. :shock:
av JagochminXC60
Min beställda V60 D5 Summum blev orderlagd den 7:e december, och nu ringde ÅF och sa prel-leverensdag är 24:e januari. Så 7 veckor totalt, det känns helt ok tycker jag med tanke på julhelgerna.
Användarvisningsbild
av hållundan
Roligt med såpass snabba lev.tider.

Lägger en initierande "order" på en V60 Drive R-design imorgon (in på SVPF och in i det maskineriet), så får vi väl se när den trillar av banan. Har hört att R-design tar längre tid än "vanliga", varför vet jag inte riktigt?
av ejvolvoraggare
Nu har säljaren informerat att bilen ska levereras 29 dec.
Om den nu levereras 29:e så har det totalt gått 34 dagar från beställning till leverans.
Nu börjar jag faktiskt bli sugen.
Det ska bli skönt med aut.
ot: fick min regskylt stulen idag, andra gången... Jag funderar starkt på att sätta upp ett kameraövervakningssystem inne i bilen, det kan inte vara så kostsamt eller avancerat.
av SweRonin
ejvolvoraggare skrev: ot: fick min regskylt stulen idag, andra gången... Jag funderar starkt på att sätta upp ett kameraövervakningssystem inne i bilen, det kan inte vara så kostsamt eller avancerat.
Enkelt finns trådlösa alternativ, men ej lagligt. Läs Lagen (1998:150) om allmän kameraövervakning

Du får icke spela in bild/ljud där allmänehten har tillträde eller allmänheten rör på sig utan tillstånd.
Du får montera kameran så du filmar i bilen men ej utanför.
Lycka till med att få tillstånd

Det är knapp några skolor som får tillstånd att filma med övervakningskameror utan får använda sig utav värmekameror
Användarvisningsbild
av stoffe9
Beställde den 15:e nov, V60 D5 awd R-design, leverans v8.... :(
av drpatrik
Jag beställde en V60 AWD med extra allt den 22 december och fick preliminärt leverans v9. Det verkar som om det är väldigt utrustningsberoende vilket leveransvecka man får.

Hälsningar,
Patrik

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]