Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosse78
StringerBell skrev:http://www.teknikensvarld.se/2011/10/31 ... st-i-test/

Biltema bäst. Volvo original sämst.
Problemet med tester av torkarblad är väl samma som när man testar vinter däck och andra gummiblandningar... Det är ganska ointressant vilka som är bäst som nya.. Med tex vinterdäck är det ju mer intressant vilka som är bäst efter 1,2 och 3 års förbrukning och då brukar testresultatet vara ett helt annat. Så man undrar ju även här hur testet skulle se ut efter 2-3mån.
Användarvisningsbild
av epostaren
d98josu skrev:Berätta mer om serviceläget. Kan man fälla upp dem så som förr i tiden? (v70N tiden)
Ja, man kan fälla upp dom, men startar man bilen så går dom ner automatiskt och då repar man huven. Lätt att glömma, så bäst att låta bli.
av Steff 99
Jag tror mer på att sköta sina torkarblad , samtidigt som man tvättar bilen så ta ett tag med svampen på gummit.
Jag byter nästan aldrig torkarblad, de brukar lätt vara två år och då med samma funktion som när de var nya.
av AndS
Steff 99 skrev:Jag tror mer på att sköta sina torkarblad , samtidigt som man tvättar bilen så ta ett tag med svampen på gummit.
Jag byter nästan aldrig torkarblad, de brukar lätt vara två år och då med samma funktion som när de var nya.
Då får jag skämmas och ställa mig i skamvrån. Vår bil är uttagen i mars-08, 9000mil, och med original fram, där jag drar av dem med lite koncentrerad spolarvätska några gånger/år. Viktigt att man även tvättar rutan några gånger/år med fönsterputs annars blir det inte bra, speciellt inte om man tvättar med vaxschampon.
Däremot baktorkaren måste nu bytas då det inte hjälper längre.
Användarvisningsbild
av Martinmat
Missnöjd med mina, var bra första månaderna sen efter ca 6 månader, ränder och gnissel... Tyckte original var mkt bättre
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]