Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu till det nya problemt :-(O)
När bränslepumpen strulade så lyfte jag och kollat på alla reläer under huven och diverse säkringar.

Det resulterade i att Hastighetsmätare/ABS/TRACS ej funkar efter det.
Vet inte vilket relä eller säkringar det styrs av, men det känns som att det var anledningen till problemet ?

Eller kan det vara någon annan kontakt under huven som jag rört på som har stängt av grejerna ?
Senast redigerad av 1 jezper, redigerad totalt 0 gånger.
Klart är att ditt problem är kopplat till ABS-systemet som är inblandat i TRACS och ger hastighetsmätarimpulser.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Vojje
När man pillar med säkringar, och fram för allt reläer, bör för säkerhets skull batteriet vara bortkopplat.
Inte ovanligt att det ligger ström på, fast bilen är avstängd.
Användarvisningsbild
av jezper
Vojje skrev:När man pillar med säkringar, och fram för allt reläer, bör för säkerhets skull batteriet vara bortkopplat.
Inte ovanligt att det ligger ström på, fast bilen är avstängd.
Ja jag vet, men pga min iver/kyla/frustration så vet jag att jag glömde det vid tillfället bilen dog i början. KLANTIGT men jag hoppas isofall att en säkring skulle slå ifrån först ?

Imorn när ovädret förhoppningsvis har lagt sig så ska jag kolla om det kan vara glappkontakt, eftersom att jag kopplade loss ABS kabeln under bromscylindern för att kika om den satt fast. :(
Säkringen som såg hel ut testade jag att byta ut och då funkade allt helt plötsligt, sorry att jag tog er tid, men nu har jag lärt mig att säkringar kan se hela ut även fast dom är trasiga :oops:
Nästa elbil från Volvo?

el är det en prototyp de visar i länken?

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]