Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thekl
Lånar tråden för en liknande fråga istället för att skapa en ny.

Har fått tag i en uppsättning fälgar från en V70 (97-00)
Bild

Undrar om de passar på en S60 -03?
6,5J X 15 X 43 har jag på nuvarande och det stämmer med instansningen på de på bilden ovan. Enda skillnaden jag hittat verkar vara att bulthålen är något mindre, men samma bult går i utan problem.

Så passar det eller finns det något hinder att använda de?
av kallessida
Vad har du för storlek på däcken du har just nu och vad är de för storlek på dom på bilden?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Bilder ska ej citeras i direkt efterkommande inlägg
av thekl
kallessida skrev: Vad har du för storlek på däcken du har just nu och vad är de för storlek på dom på bilden?
De som sitter på fälgen ovan är 195/60/15.
Hade tänkt lägga på vinterdäcken som är 185/65/15 på fälgen, alt. köpa nya med rätt mått.
av kallessida
rullomkretsen på dom som sitter på (jämfört med var original som står i regbeviset för dig) är 3% så dom som sitter på kan du köra med, även dom 185/65/15 du pratade om passar, dessa skiljer 2%, så kör på dom som redan sitter på om dom däcken är okej mönstermässigt :)
av thekl
kallessida skrev:rullomkretsen på dom som sitter på (jämfört med var original som står i regbeviset för dig) är 3% så dom som sitter på kan du köra med, även dom 185/65/15 du pratade om passar, dessa skiljer 2%, så kör på dom som redan sitter på om dom däcken är okej mönstermässigt :)
Däcken som sitter på är närmast blankslitna, så tänkte ha de här till vinterdäcken som sitter på ganska sjaskiga plåtfälgar. :)

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]