Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hardhitter 21
Tjena! Här kommer mitt första inlägg:

Jag har en V70N-02 med Amalthea 7,5x17 ET49 225/45,
kruxet? den är sänkt 40mm och givetvis slår det i lite vid maxutslag..
För att komma runt det :wink: samt för att få lite mer komfort tänkte jag byta dom slitna puckarna till antingen: a) 215/45 b) 215/50
- Någon som har erfarenhet av dom ev. förbättringarna?
- Eller kommer bilprovningen att gnälla eftersom bilen inte är typad med dom ovanstående dimensionerna?
- Förändras köregenskaperna?
- "Axelbelastning" och "lagertryck" har man ju läst om i andra trådar, är det nåt som man måste tänka på?

Många frågor..hoppas det finns lite svar där ute :D
av Noodles
Styrutslagsbegränsare?
Om du nu inte redan har dom på. :)
av Hardhitter 21
När jag tänker efter så är det komforten jag är mest ute efter. Att det tar i vid maxutslag är ingen större grej, servon och backen fungerar ju.. :wink:

Knepigt det där med att vilja ha bra väghållning OCH komfort...

Den ultimata lösningen, grundorsaken till mitt lilla i-lands problem, är om mina surt förvärvade skattepengar verkligen användes till att fixa till vägarna så att man slipper sätta på sig njurbältet när man vill njuta av lite aktiv bilkörning. (D)
Användarvisningsbild
av Janne3
Komfortmässigt borde ju de bli sämre 45 profil med ett smalare däck så blir ju däck höjen lägre och bör ju kännas stötigare men ytterst lite
:wink:

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]