Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lenand skrev:Jag har fått problem efter att garantin gått ut, låset vid pass-sidan la av i dagarna, dessutom har
temperturgivaren lagt av vid samma tidpunkt, svagt att en så pass ny bil får dessa problem så tidigt,
haft många andra märken men alldrig haft dessa problem.
Någon som vet om Volvo tar på sig detta, det är tydligen ett fabriktionsfel !!!???

V70 2005 år modell

Lenand
Bilar som diskuteras här är v70 3 (p3) alltså inte din v70 N (p2/p23) som har ett helt annat lås
och där det inte är problem med att låsen fryser !
sen låter det som du har ett helt annat fel på bilen än just låset i och med att
tempgivaren som sitter i samma dörr inte funkar! PDM kanske
men vad vet jag knappast fabrikations fel alla fall !!
Hej igen !!

Hurra, hurra, min bil fungerar igen efter år med det elektroniska, skulle byta databoxen som sitter bakom
instrumentpanelen, då visade det sig att det var fel box som skulle bytas, satte tillbaka den gamla och vips
så fungerade att igen, tydligen glapp i kontakten och sparade 10000:- på byte hos Helmia (Volvo)

Alltså innan byte, ta bort och sätt tillbaka databoxen för kontroll.

Mvh Lenand
Tjabba !
Jag har problem med min V70 D5 2009 med bla att förar dörren och passagerar dörren fram när det börjar bli någon minus grad ute att dom inte vill "låsa" sig i stängt läge när man öppnat dom, men efter en stund när bilen blir varm så "låser" dom sig. Jag ska åka till volvo för att beställa tid så att dom "får,ska,måste" fixa problemet mmed dörrarna. Jag kommer att skriva här igen om resultatet efter verkstads besöket.
MVH Mumin67.
Hade problem en gång när bilen var 6 månader gammal, påtalade det när jag lämnade in bilen för lite smått å gott en månad senare, och sen dess har det inte varit några problem..

EDIT: Den var inte inne på service, den var inne på grund av annat som jag "samlat ihop"..
Senast redigerad av 1 Variosboy, redigerad totalt 0 gånger.
Mumin67, väldigt nyfiken va du fick fram ifrån Volvo va det beror på med dörren!:) har nämligen fått exakt samma problem på min V70-08!:/ förar dörren "stänger" sig inte före bilen blivit varm! Första vinter säsongen jag har bilen så jag hoppas att det inte är något större ingrepp att fixa!:)
Mvh
Patrik
:)
Pattece skrev:Mumin67, väldigt nyfiken va du fick fram ifrån Volvo va det beror på med dörren!:) har nämligen fått exakt samma problem på min V70-08!:/ förar dörren "stänger" sig inte före bilen blivit varm! Första vinter säsongen jag har bilen så jag hoppas att det inte är något större ingrepp att fixa!:)
Mvh
Patrik
Jag åkte till Volvo verkstaden i Finspång och talade om vad jag hade för problem med dörrarna och att jag läst här på forumet att dom använt fel smörjmedel när dom monterat låsen på fabriken. Dom bekräftade att så var fallet. Jag fick en tid på verkstaden och dom tog bort alla dörrlås tog bort det felaktiga smörjmedlet på låsen och ersatte det med rätt smörjmedel. Kostnad för utfört arbete 0 kr vet ej om det berodde på att min volvo är från 2009 eller om det gäller fler årsmodeller eller bara goodwill.
MVH Mumin67
Mumin67 skrev::)
Pattece skrev:Mumin67, väldigt nyfiken va du fick fram ifrån Volvo va det beror på med dörren!:) har nämligen fått exakt samma problem på min V70-08!:/ förar dörren "stänger" sig inte före bilen blivit varm! Första vinter säsongen jag har bilen så jag hoppas att det inte är något större ingrepp att fixa!:)
Mvh
Patrik
Jag åkte till Volvo verkstaden i Finspång och talade om vad jag hade för problem med dörrarna och att jag läst här på forumet att dom använt fel smörjmedel när dom monterat låsen på fabriken. Dom bekräftade att så var fallet. Jag fick en tid på verkstaden och dom tog bort alla dörrlås tog bort det felaktiga smörjmedlet på låsen och ersatte det med rätt smörjmedel. Kostnad för utfört arbete 0 kr vet ej om det berodde på att min volvo är från 2009 eller om det gäller fler årsmodeller eller bara goodwill.
MVH Mumin67
Tack så mycket, ska åka upp till helmia å snacka med dom då, hoppas på samma respons;)
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]