Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

lennart lundberg skrev:Vojje!

Står du inte för det du skriver utan måste redigera bort det.

Lennart
Att aldrig fela är få förunnat, att fela och erkänna det är stort och ödmjukhet är en bristvara som skall hyllas då den visas :-)-) Respect Voje
Eller som snickarsonen från Juden utryckte sig för några tusen år sedan "den av er som är utan skuld kastar första stenen"
Magnus308 skrev:
volvofantast skrev:Pedalen tar lite längre ner än den gjorde innan bytet,känns som om de borde ta lika högt upp som innan,ja,jag tog bort de yttersta rostkanterna.Skulle vilja ha det som förut men då kanske jag måste byta skivorna också?Bara det inte är något fel så vänjer man sig väl att brommsen tar lite längre ner.
Kolla att du satt fjädergrejen rätt, Oftast så sitter den fel när pedalen tar längre ner än den gjorde innan
efter att beläggen är bytta jag har hjälpt flera som råkat göra samma sak.

Felaktigt installerad

Bild

Rätt installerad

Bild

Japp magnus nu när du säger det så har jag varit med om detta med...
volvofantast skrev:upptäckte idag att dom nya klossarna bara tar på halva skivan,likadant på bägge skivorna. :cry:
Om det beror på skivan, vilket det borde ifall allt i övrigt är rätt monterat, fixa den så snart du kan. Annars blir klossarna lika dana och det är onödigt.
volvofantast skrev:ska kolla om de gamla beläggen var sneslitna,antar att om dom var sneslitna så måste problemet var skivan,sen är ju frågan om det skall vara volvos eller biltemmas brommskiva på s80-00?
Skruvas, väl :?: :???:
volvofantast skrev:ska kolla om de gamla beläggen var sneslitna,antar att om dom var sneslitna så måste problemet var skivan,sen är ju frågan om det skall vara volvos eller biltemmas brommskiva på s80-00?
jag har kört på biltemas skivor till massor med bilar aldrig haft några problem,så det är upp till dig om du vill betala mer för samma funktion.
Det finns dock inga pengar att tjäna på att köpa Biltemas jämfört med Skruvas. Kostar runt 400:-/st.
Vilka som är bäst har jag ingen aning om.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

V90 Meka själv

@Kalle58 , Stort sett samma men handbromsen ä[…]