Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av elmuppo
CarMan skrev:cad var det för verksta? dom kanske har flera VIDA io försig, för dom borde ju ha kopplat upp sig på många bilar sedan MY05
Gissar på en mindre verkstad som inte fått "grabba tag" i de nyare bilarna,
inte helt ovanligt hos volvo närservice verkstäder.

//Branx
Användarvisningsbild
av elmuppo
haxpet skrev:Jag kom just på en sak. När jag köpte bilen så bytte dom ju språk i den, från finska till svenska.

Görs det på samma sätt som när man annars kopplar upp sej mot bilen? Eller används något annat för det?

Det var ju dock inte hos "min" volvoverkstad som jag köpte bilen, utan på ett annat ställe.
Samma sätt! Via OBDII uttaget och Genom VCT2000.
av haxpet
Så då kan jag vara rätt så säker på att det inte är min bil det är fel på. Utan att det är deras utrustning som inte är riktigt "up to date".
av Hemgårn
Om du inte kan koppla upp en Sej mot bilen, pröva med Torsk. Sorry... kunde inte motstå! :oops: :twisted:
Användarvisningsbild
av CarMan
haxpet skrev:Så då kan jag vara rätt så säker på att det inte är min bil det är fel på. Utan att det är deras utrustning som inte är riktigt "up to date".
troligtvis ja, men din bil kan ju lika gäna ha pajjat nu, bara föra tt den funkat tidigare så säger det inte att den aldrig kan paja

Idag fick Volvon lite uppmärksamhet. Best&aum[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]

Menar du att när du losar klippset får […]