Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av vanman
Vill ni lufta era bilar ordentlig, så rekommenderar jag att ni går med i Turbo Performance Club. (Finns på nätet) Dom hyr olika banor under sommaren, så vill man köra så anmäler man sitt intresse. Det brukar kosta 500:- för en HEL DAG! SE bara till att ni har tjocka bromsbelägg, 4-5 mm mönsterdjup på däcken, för det tar hårt under en hel dag. En snabbkurs om regler o flaggor ingår innan det är dax. En hyfsad hjälm är obligatoriskt, sen är det bara o gasa, o titta i backspegeln lika mycket som framåt. De e så jala kul. Väl mött!!
[email protected] /Vanman
av Rådlös
Är du på det klara med i vilken forumdel du har gjort ditt inlägg? Jag som har köpt en bil för 200 000 kr skulle aldrig komma på tanken att köra någon sorts tävling med den. Dessutom är det en vanlig standardbil som helt säkert inte är byggd för några sådana experiment.
av Cox
Kan någon flytta detta inlägg dit det hör hemma, inlägget tillför inte kategorin den är postad i något.
Förövrigt håller jag med dig Rådlös,skulle inte falla mig in att smiska runt min standard bil på bana.
Den saknar alla nödvändiga säkerhetsdetaljer som ex störtbur med mera.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Cox skrev: [...] skulle inte falla mig in att smiska runt min standard bil på bana.
Men hallå.... du bestämmer väl själv hur mycket du vill gasa...
av Cox
StringerBell skrev:
Cox skrev: [...] skulle inte falla mig in att smiska runt min standard bil på bana.
Som tur är tvingas jag inte till bana med bilen, så visst jag bestämmer hur mycket jag vill gasa.
En förövrigt meningslös tråd i denna kategori, kommenterar inte något mera i denna tråd av den anledningen.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Cox skrev:
StringerBell skrev:
Som tur är tvingas jag inte till bana med bilen, så visst jag bestämmer hur mycket jag vill gasa.
På allmän väg bestämmer du inte så väldigt mycket över det. Jag skulle aldrig deltaga i några tävlingar på bana, men någon gång vore det roligt att se lite mer vad bilen går för utan att vara rädd för mötande trafik och liknande.
av Lövet
V70ii -> allmänt
Användarvisningsbild
av MartinS
Alla kör enligt egen förmåga och det är inga tävlingar. Jag har varit med på liknande arrangemang med olika klubbar i snart 20år (styrelseledamot i en klubb i 10år av de 20) och jag har hittils aldrig sett två bilar som krockat. En del avåkningar har man ju skådat men det är ju föraren som orsakat själv.

Jag skulle inte tveka att ta ut min XC60 på banan om den hade varit kul på bana, nu är den ju ingen körmaskin av det slaget så det kan kvitta.

/Martin

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]