Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wendtm
Ja jag kan föra växelväljaren fram och tillbaka, men den indikerar varken med diodljus vid spaken eller med bokstav under hastighetsmätaren vilket läge den befinner sig i. Går det bra att bogsera den 4 Km i neutralläget eller?
Inga andra tips innan jag tar kontakt med volvo imorgon bitti?
Användarvisningsbild
av andreas 80
Kolla alla säkringar, kanske är någon trasig som försörjer växellådan?
För får du bara ett streck i kombiinstrumentet saknas kommunikation från växellådan.

Men du har ingen annan info om du trycker på read knappen vid blinkersen med tändning på?
Användarvisningsbild
av Vojje
andreas 80 skrev:Kolla alla säkringar, kanske är någon trasig som försörjer växellådan?
För får du bara ett streck i kombiinstrumentet saknas kommunikation från växellådan.

Men du har ingen annan info om du trycker på read knappen vid blinkersen med tändning på?
Undersök alla elektriska anslutningar du kan hitta på lådan. Ta isär och rengör.
av wendtm
Nix, ingen mer info när jag trycker på read, jäkligt konstigt.
Hadde gärna tatt och kolla under bilen på kontakter men har inte garage.
Hoppas värkligen att det är en säkring.Såg att säkringscentralen i kupén har en säkring som försörjer lådan. ska kolla upp det ..
av wendtm
Nu har jag vart ute, det var säkringen 24 i kupén som hadde löst, den försörjer *Automatväxellåda, växlingsspärr utökad D2 matning)*

Jag bytte säkringen, vred om tändningen, indikeringen tändes i växellåda och slockna direkt efter.....
Säkringen har gått igen....!!!

Är det någon kabel som är skadad eller vad tror ni? några tips på var jag skall leta?
av JacobO
Hej,
Vet inte om det har löst sig för dig,
Men jag hade samma problem med min XC90,
Det var nyckelavkodaren som hade gått sönder så start spärren utlöstets,
Efter dem hade bytta Ringen så fungerade allt kanon.

//jacob

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]