- fre 09 dec 2011, 15:05
Hej på Er! Skulle vilja ha Er experthjälp, tyvärr så gick kylaren sönder då det var en djupare dagvattenbrunn vid en parkeringsficka med följden att kylaren slog i kantstenen framför fickan (S). var tvungen att köra hem bilen sen pga olika orsaker , iaf så är kylaren bytt men topplockspackningen har gått också. Nu undrar jag hur det funkar att byta den på en t5 _00:a, verkstaden säger att det är krångligt att reparera, att det är ngt brytdatum från 99 och framåt samt det är någon typ av massa istället för en regelrätt packning samt topplocket är delat på ngt sätt.
Vad behövs samt vad skall man tänka på vid reparation, kamremmen är nästan nybytt så den är ok,. behövs toppen planas..har hört olika bud om det. Tänkte höra med er först så man inte står och lyssnar på en massa rappakalja för att tjäna pengar.
Vill gärna fixa bilen för jag gillade den väldigt mycket.och blev såld på att köra volvo.Gick skitbra innan man skulle köpa mjölkhelvetet i affären
MVH S70 t5 -00 automat
Vad behövs samt vad skall man tänka på vid reparation, kamremmen är nästan nybytt så den är ok,. behövs toppen planas..har hört olika bud om det. Tänkte höra med er först så man inte står och lyssnar på en massa rappakalja för att tjäna pengar.
Vill gärna fixa bilen för jag gillade den väldigt mycket.och blev såld på att köra volvo.Gick skitbra innan man skulle köpa mjölkhelvetet i affären
MVH S70 t5 -00 automat
- By Kamelen