Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gandalfi: Förklara gärna då det som står 2 inlägg före ditt. En D5 som enligt bilregistret har 46hk mer än den borde ha.
Någon ny regbesiktning går knappast igenom efter ett besök hos bsr sådär vid sidan av.

Eller, du kanske menar att en motor som är trimmad av Volvo före leverans är att se som en otrimmad orginalmotor?
Och på den punkten kan jag bekräfta att det inte finns, utom då MÖJLIGEN numera via Polestar. Alla bilar som lämnar Volvo är typgodkända enligt en strikt modell. och jag kan lova att man inte typar om enstaka eller några tiotal bilar på grund av de gigantiska kostnaderna det medför. Enda sättet att komma runt det är att köra med en provbil/testfordon med tillhörande dispenser, och den får mig veterligen bara ägas av Volvo.

Hur den dieseln i tråden högre upp fått sin effekt angiven kan jag inte förklara, men efter 30 år i bilindustrin och t.o.m några av dem på SVS, vilket är Volvoavdelningen där man färdigställer bl.a Polisbilar och Taxibilar så kan jag lova att det inte förekommer några trix...

/Thomas
Har själv en civilpolis s70 t5:a automat med 239 hkr i..helt ok skick, extremt välservad, har ca 6 a4 sidor där det står allt och då menar jag allt dom gjort..t om att dom var tvungna att tömma tanken för ngn tankat fel bränsle..
Provocative skrev:Egentligen. Vilket behov har polis av trimmade bilar? En standard går väll ändå fortare än vad de får köra i om de förföljer någon. Vet inte vilken hastighet de måste avbryta i. Men den är inte spec hög iaf.
Finns ingen angiven max hastighet. Beror helt på om det blir fara för allmänheten. Då avbryts jakten oavsett hastighet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]

Okej, men du har inte provat att byta katalysator?[…]

Så var det dax igen.... https://www.di.se/n[…]

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]