Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Ygglan
Tjena hej tjena!!
Nu har min kära "fru" börjat att bråka:( Alltså, när jag starar bilen så hoppar den igång utan några helst problem men efter ett tag när man har kört med den och den kommer upp i värme så börjar den att hacka å gå dåligt så man är tvungen att stanna? Tycker att den går lite svagt på tomgången så den är nere under 1000 på varvmätaren och när man ger den gas så kmr den knappt upp i 2500 i varv innan den börjar bluddra.. någon som har haft samma problem eller hört något liknande? jag och en kompis gick igenom motorn snabbt om de va något glapp eller liknande med de var de inte så vi testa med att kolla på tändstiften och de såg OK ut. Så efter att vi satte tillbaka allting på plats och skulle testa om felet kvarstod så funkade bilen prima efter en helkvälls svinande i snön och alla var nöjda:D! Men så dagen efter så kom samma problem upp igen att bilen bluddrade och jävlades:( Vart ska man börja med att kolla på??
bilen jag har är en:
VOLVO 740-Serie 2.3 16V
Tillverkningsår: 1988
Motorkod: B234F

Tackar för svar i förhand=)
Senast redigerad av 1 Ygglan, redigerad totalt 0 gånger.
av killerwale
hm en dum fråga var det plusgrader på dagen och minus på natten?
dvs kan vara något elfel som löser sig när fukten fryser .
i princip det enda jag kunde utläsa av din felbeskrivning
samt att gå igenom det ni rört vid en gång till men en och en mellan testerna antar att ni drog loss och satte dit kablarna igen?
kolla efte rärgade kontakter på de anslutningarna ni var på ni kanske rörde såpass vid dom att det bildasdes kontakt
en kort stund vilket hjälpte till för natten
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]