Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min oljetryckslampa kan tändas lite nu och då, men bara en snabbis, en blink i en halvsekund eller så. Speciellt vänstersvängar gillar den.

Oljenivån är senast jag kollade bara bra.

Att den tänds i motorbromsning på 5an vid 30kmh (just innan nedväxling) samtidigt som ACn går igång är ju inget att fundera över då bilen gått 38 000 mil. :mrgreen:

Inget att oroa sig över antar jag, eller?

(Vid hårdkörning tänds den aldrig.)

Har också en 92as GLT.
av *pettson*
Waltazhaar skrev:Min oljetryckslampa kan tändas lite nu och då, men bara en snabbis, en blink i en halvsekund eller så. Speciellt vänstersvängar gillar den.

Att den tänds i motorbromsning på 5an vid 30kmh (just innan nedväxling) samtidigt som ACn går igång är ju inget att fundera över då bilen gått 38 000 mil. :mrgreen:

Har också en 92as GLT.
Inget att fundera över?
Det är totalt oacceptabelt och onormalt även om bilen skulle gått 65000 mil.
Så du har ju två val. Antingen är det felvisning och du åtgärdar det snarast för att veta när det är äkta.
Eller så är det äkta och dags att se över det innan du får ett motorbyte som precent. Som för all del isåfall inte är långt bort isåfall.
Oljetryckskontakten triggar lampan vid så lågt tryck att när lampan tänds har du inget oljetryck uppe vid kamaxlarna.
"Och ja jag vet att man skall stanna motorn och det gjorde jag också, jag lät bilen stå hela dagen för att sen starta den och då lös inte lampan längre. "

"Jag körde ett bra tag men lampan slocknade inte."

Vad är sant? Du verkar ju ljuga utan att ens veta om det själv? Mytoman?
Waltazhaar skrev:Min oljetryckslampa kan tändas lite nu och då, men bara en snabbis, en blink i en halvsekund eller så. Speciellt vänstersvängar gillar den.

Har också en 92as GLT.
Årets bump!
Nästa elbil från Volvo?

Jag gillar den utvändiga designen, lite kombi[…]

..Letade efter det idag men måste gå[…]

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]