Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av yamamorot
tja har en 16v 89a, plockade bort toppen med en polare och när han lyfte på kamaxel huset trilla alla ventil tryckare ut och vart en ända röra. nu har vi chansat lite på hur dom ska sitta, men när man startar så knackar det så in i helvete även fast man har fått upp olja. hur ska ja göra nu, måste jag köpa nya? dom är ju inte billiga direkt. riktigt tacksam för hjälp. är det någon som har en ventil kåpa till en 16v så köper jag den. :D tack på förhand
Senast redigerad av 2 yamamorot, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Så länge inte någon lyftare tog stryk så skulle jag se till att köra den varm ordentligt innan jag skulle börja fundera på om det är något större bekymmer. Fyller man inte lyftarna innan man sätter i dem tar det en bra stund innan dem slutar låta, speciellt om det är lyftare som gått långt och är trötta.
av rd350
Förmodligen tystnar din motor men du vet väl om att tryckarna finns i sats om alla sexton? Sist jag hade toppen av en 234 var dom inte särskilt dyra. Nu är det i och för sig många år sen men reagerade då på att de var billiga.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har för mig att dom är dyra en och en men billiga i sats.

Mvh GK

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]