Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vodkavera
Hej!

Är nybliven Volvoägare. En V70 2,5 FT -09.
Är ruskigt nöjd hittills. Har aldrig ägt en Volvo tidigare, men kört Volvo några ggr.
Har sett nått om polestartrimmning. Är det nått man bör göra?
Verkar vara en liten kostnad för mkt effekt.

Vad är er åsikt?

Mvh
Vv

P.S Regeringen säger nej!
av Cox
Bara att handla du kommer att bli hur nöjd som helst, riktigt lyft för motorn och hela bilen, angående regeringen knip käft och säg att du bytt stift och luftfilter, om frågan kommer varför drar iväg som en raket.
Eller så säger att det är nödvändigt helt enkelt. Själv så frågade jag inte min bil mitt beslut, sambon har en egen bil och jag lägger mig inte i vad hon gör med sin, och hon bryr ej heller sig vad jag gör med min :D
Användarvisningsbild
av Anders E
Vodkavera skrev:Hej!

Är nybliven Volvoägare. En V70 2,5 FT -09.
Är ruskigt nöjd hittills. Har aldrig ägt en Volvo tidigare, men kört Volvo några ggr.
Har sett nått om polestartrimmning. Är det nått man bör göra?
Verkar vara en liten kostnad för mkt effekt.

Vad är er åsikt?

Mvh
Vv

P.S Regeringen säger nej!
Från 200hk till 250hk är som natt och dag.
av kamilenski
PÅ kvittot skriver du för hand
"service enl POLESTAR"

Man måste serva bilen ju! ;)
Användarvisningsbild
av Variosboy
Låter som det är dags att byta fru för somliga! :wink: :D
Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Har Polestar men har inte invigt frun. Det känns bäst så...

Polestar är dyrt men jag är nöjd. Ville inte äventyra garantierna med någon annan lösning.

Hälsar

Henry
av Cox
Finns inte någon annan lösning som är laglig heller.
Fruar och sambos skall inte lägga sig i vad vi gör med våra bilar och pengar, vi gnäller ju inte när dom köper smink heller, 2-3 shopping rundor i sminkbutiken kostar ju lika mycket som en Polstar uppgradering :D
Användarvisningsbild
av Krollspell
Finns det trim till bilmodellen från Polestar så är det att föredra eftersom alla garantier bibehålls, samt att det inte "försvinner" vid någon mjukvaruuppgradering.

Jag har bara kört ca 35 mil men funkar klockrent, det är en ganska stor skillnad med och utan Polestar.
av oldtimersmc
Variosboy skrev:Låter som det är dags att byta fru för somliga! :wink: :D
Har bytt en gång och DET var dyrt
Gifte mig borgeligt kostade 8kr skillsmässan 7 år senare var 7siffrig dvs millar... men de var det värt
den jag har nu är värd miljoner, men inte fan snackar jag trim med henne hod vill bara att det drar iväg som fan...
AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]