Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ravi skrev:Konstigt om inte jag minns fel så borde man kunna beställa drev satser! Man kan ju det till många låder på många andra bil märken! Det borde egentligen inte vara så svårt på Volvo heller! Känns som de bara vill sälja hela låder??? Som du säger
Dom vill bara sälja nya lådor, jag sa det till dom med rakt ut. Men en farbror till mig tror sig kunna beställa hem en drevsats till mig via Tyskland. Men nackdelen är att det tar några veckor och jag har inte tid att vänta på det då bilen har varit sönder i en månad nu och jag är i stort behov av den. Är jävligt dumt att vara billös när man är beroende av den i jobbet...
ngal81 skrev:Jag lider med dig.
Snacka om otur med bilköpet!

Köp en 745a så har du en bra och billig bruksbil tills din är lagad.

Har varit inne på att skaffa en gammal volvo. Dock är det jävligt säkert att den kommer se ut som en dragspel innan vintern är över... Jag vet hur det kommer bli med en sån bil...
basberoende skrev:

Har varit inne på att skaffa en gammal volvo. Dock är det jävligt säkert att den kommer se ut som en dragspel innan vintern är över... Jag vet hur det kommer bli med en sån bil...
Haha! Dragspel?

Menar du att den inte är fyrhjulsdriven?
ngal81 skrev:
basberoende skrev:

Haha! Dragspel?

Menar du att den inte är fyrhjulsdriven?

Näe, menar mer att den kommer få åka mer på tvären än rakt fram... Då finns det en viss risk att det kommer vara vissa hinder som man inte flyttar på så lätt. Då kan karossen få en annan form...
Ok du menar så.

Jag har aldrig haft något problem med bakhjulsdrivna bilar. Det är mycket roligare när de är överstyrda än understyrda tycker jag :D
Delarna är billiga och man ligger inte sömnlös om man bucklar till dem/repar på något ställe.
Svägerskan har en sedan och hon lämnade in sin för kamremsbyte plus alla drivremmar och packningar fram.
Tror de tog 3500:- för allt inkl arbete. Pris på kopplingsbyte kostar ungefär lika mycket.

En kompis till mig har en A4 -05. Han betalade 17100:- för storservicen med kamremsbytet.

Jag funderar själv på att skaffa en V70 2,5T så fort det dyker upp en som jag vill ha.
Mest för att det är dags...
Men jag kommer inte att sälja 745an. Den kostar ändå ingenting att äga...
ngal81 skrev:Ok du menar så.

Jag har aldrig haft något problem med bakhjulsdrivna bilar. Det är mycket roligare när de är överstyrda än understyrda tycker jag :D
Delarna är billiga och man ligger inte sömnlös om man bucklar till dem/repar på något ställe.
Svägerskan har en sedan och hon lämnade in sin för kamremsbyte plus alla drivremmar och packningar fram.
Tror de tog 3500:- för allt inkl arbete. Pris på kopplingsbyte kostar ungefär lika mycket.

En kompis till mig har en A4 -05. Han betalade 17100:- för storservicen med kamremsbytet.

Jag funderar själv på att skaffa en V70 2,5T så fort det dyker upp en som jag vill ha.
Mest för att det är dags...
Men jag kommer inte att sälja 745an. Den kostar ändå ingenting att äga...

Dom ända problemen jag hade med min gamla 740 var dom jag själv var orsak till... Så det var det jag menade :P
Så då var ett sprillans nytt dubbelmasse hjul inhandlat. Var svårt som fan att få tag i ett enkelmasse och då jag inte ville ha krabb så gav jag upp och beställde ett nytt. Pratade med han som ska laga bilen åt mig och han sa att ett nytt svänghjul kostade ca 9000:-, ja va roligt inför (h)julen... Men va fan, ska bilen ihop så ska den. Men en stund efter att jag hade pratat med honom igår och beställt det nya hjulet så insåg jag att den lokala bilskroten som numera säljer mer nya än beg delar brukar vara billig. Ringde upp honom och frågade om pris, 5200:- jo jag tackar jag... Vilket väljer man? Sparade med andra ord nästan 4000:- på ett enkelt samtal. Fick hem det nya hjulet sen idag och jämförde så det var samma och det var det, tillverkaren utav det nya svänghjulet är Luk, vid granskning utav mitt gamla så stod det Luk även där. Med andra ord så kan man ju säga att det är ett standard svänghjul med typ 40% rabatt :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

För att sammanfatta vilka saker som nämn[…]

Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]