Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Skulle ändå inte riskera något själv eftersom bolaget kan neka dig ersättning om dom vill.
Tycker man det är fel kan det gå till domstol och förlorar man där kan man få betala alla
rättegångskostnader.
Nu talar jag endast för mig själv men jag skulle aldrig i hela mitt liv riskera min eller min familjs
ekonomi för några hästkrafter, aldrig.
Så mycket jag talar för Polestars fördel borde dom nog pröjsa mig snart men
att ha en lagligt trimmad bil var det som gjorde att jag valde just Polestar.
Några garantier skiter jag i eftersom min bil ändå är för gammal.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Läste igenom villkoren igen, och risken för att en trimning skulle medföra försäkringsbortfall är låg, men faller under oaktsamhetskategorin. Kör man som en dåre med sin as-trimmade bil och krockar är det väl snarare dår-körandet i sig som kan medföra att man förlorar försäkringspengar.
av Steff 99
XLR8MF skrev:
Steff 99 skrev:Varför skulle Rica vara mer seriös än Polestar, effektmässigt verkar tom Rica ligga lite efter för T6:an.
Inte vad jag säger. Vad jag säger är att när garantin har upphört är en original uppgradering från Polestar mindre angelägen gentemot andra seriösa alternativ.
Jo det är ett val som var och en avgör, men frågan är ändå eftersom "Polestar" förmodligen är de enda som har tillgång till Volvos koder för motorerna , Rica, ingen skugga skall falla på dom, men de finns inte inom Volvo, och är en effektoptimerare som också riktar in sig på att få bilarna körbra för den vanliga normalföraren och inte för racing.
Min fråga är bara varför man förodar en extern när Polestar också är den enda som är godkänd av Volvo och man kan regbesiktiga med bibehållen garanti från Volvo, därmed kan man förmodligen också kunna leva lite efter garantin på goodwill om det händer något
av Steff 99
Ja , det var väl frågan , jag förmodar att det var timmet som diskuterades ..eller ?
Varför är Rica att föredra som du skriver....framför Polestar.
Användarvisningsbild
av Krollspell
Finns det trim till bilmodellen från Polestar så är det att föredra eftersom alla garantier bibehålls, samt att det inte "försvinner" vid någon mjukvaruuppgradering.

Jag har bara kört ca 35 mil men funkar klockrent, det är en ganska stor skillnad med och utan Polestar.
av AndS
En fundering om dessa noteringar stämmer;
-Momentbegränsningen på de två första växlarna är minskad vilket gör att bilen trycker på mer vid farter hastigheter under 50 km/h
-Bilen växlar snabbare vid kraftig acceleration och behåller mer kraft när nästa växel åker i

Hur påverkas automatlådan om man börjar ändra momentbegränsningar, växlingar, etc? Vad händer med slitaget och har externa firmor kolla på vad man gör här mera än att ta ut mera effekt? Problem med automatlåda är inte billigt.
Användarvisningsbild
av Anders E
Synd bara att Polestar är så sega att släppa det till äldre bilar typ -08.
Jag fick ju vänta 9 mån på att det släpptes eftersom det släpptes till -10 först.
av XLR8MF
Uppdaterar denna gemytliga tråd och meddelar att både jag och min fru är väldigt nöjda med RICA, bilen har verkligen vaknat till liv! Jag blev så inspirerad att Volvon får V-Power att dricka numera då den numera förtjänar mer än 98 på OK :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har också lite goda nyheter... Idag fick jag besked från Polestar att de planerar släppa trim till T6 motorn för MY08-10 nu till våren. Jag kan inte bärga mig...

/Martin

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]