Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

hanss skrev:
Spoiler »
Jag kan inte förstå varför de har börjat salta och sanda.. Tycker det är helt åt pipan. Finns inget skönare än en riktig vinterväg.
Jag håller helt med dig.

Den farligaste vägen är den väg som luras. En vit vinterväg vet man var man har den. Det visas också av att de två senaste svåra vintrarna i södra Sverige genererade rekordlågt antal dödade.
SA4AQS skrev:Glöm inte allt vilt som lockas till saltet på vägen...
Inget större problem här eftersom ungefär 98% av viltet bor tillsammans med 2% av svenskarna...i den norra halvan av landet. :D

/Thomas
Då undrar ju vän av ordning var du drar gränsen till den norra delen av Sverige. :)

Mvh GK
av *pettson*
Rådjur och älg är inte särskilt intresserade av vägsaltet, dom spenderar ingen speciell tid med att stå och slicka på vägbanan.
Däremot verkar det locka renar vad jag förstår?
Jo renar gillar salt.. Dock vet jag inte hur galet mycket otur man skall ha om man skadas vid en krock med en ren...
llesrof skrev:
gnestakalle skrev:Då undrar ju vän av ordning var du drar gränsen till den norra delen av Sverige. :)

Mvh GK
I höjd med Gränna.
Nä-nä..
Skånes norra gräns börjar i höjd med Södertälje och Norrland börjar vid Skilsmässodiket-slussen.

Alldeles för lite salt på vägarna i mellansverige.
umekille skrev:Åkte på sk. salthalka på E4 för ett tag sen...fy vad läskigt
man trodde vägen var okey sen krängde bilen till :shock:
Testa att provbromsa lite då och då så minskas risken för dessa överraskningar. När bilen kränger till på grund av halka går det redan för fort. När temperaturen ligger runt nollan och det är hög luftfuktighet brukar det kunna bli rätt halt på vägen. Och det vet de flesta.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]