Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag lämnade in min XC60 MY11 eftersom Driver Alert System inte längre funkade, utan behövde servas. Verkstan hittade inget fel, men uppgraderade programvara i bilen. Då försvann en hel del personliga inställningar.

Det var helt OK, men nu går inte längre backkameran på automatiskt när jag lägger i backen. Det står i manualen att det skall finnas en inställning för detta my My Car, men jag hittar inte någon sådan.

Är det nån som kan hjälpa mig?

PS: Och Driver Alert System säger att den behöver service igen :-(
Jag tycker du åker till verkstaden igen och påtalar felet som uppstod efter uppgraderingen. Något har ju gått snett/fel mm då det blir problem efteråt. Du har väl fortfarande garantier.
Har du sensus i MY11?
I min MY09 finns det en inställning under bilinställningar där man får kryssa i att man vill att den skall visa backkameran när backen läggs i.

/Martin
apersson850 skrev:I min 2012 (XC70) ligger den inställningen under kamerans meny. Aktivera kameran manuellt (knappen CAM), tryck på OK och välj sedan i den menyn vad som ska hända.
Aahhh, så var det man gjorde! tack för hjälpen!

Då är det bara den trasslande Driver Alert System som behöver åtgärdas. Besök bokat!

Lite beroende på vilket fel du har på […]

Vattenrör som vibrerat loss

Har bilen inne för kamremsbyte (inkl. vattenp[…]

Trasig Renault Scenic

Tvärstopp igen. Monterat topplocket satt till[…]

Ja den funkar bra.