NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Detta dök upp nyss på Facebook:

Hej! Nu är det läge för en extra bra bilaffär då vi sänker priserna på Volvo V50 Classic. Erbjudandet gäller modellerna Classic och Classic Momentum med motoralternativen D2 manuell, D3 automat och 2.0 manuell. Mer information finner du i bifogad länk. Välkommen till din Volvohandlare!

Väljer man en D3 går det endast att välja automat.

http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 3965455.ab
Konstigt jag kunde bygga V50 D3:an med manuell låda!

Tycker annonsen är väldigt luddig då man inte kan se hur mycket priset är sänkt eller om det är sänkt över huvud taget, troligen tas en del igen på tillvalsutrustningen ser att tidur för tillsatsvärmare gått upp i pris med 1400 kr, det brukar ju vara "det man förlorar på gungorna tas igen på karusellerna". :wink:
Så här står det om vilka alternativ det gäller.

Färger och motorer
Det prissänkta erbjudandet som gäller från och med 5 december omfattar färgvalen Ice vit solid, Passion röd solid, samt svart metallic och silver metallic. Både läder- och textilklädseln levereras i färgen mörkgrått.

Motoralternativerna är D2 manuell, samt D3 automat och 2.0 manuell. Samtliga motorer till Volvo V50 Classic har en låg bränsleekonomi och kraftfull prestanda. Störst är D3-motorn med 150 hästkrafter. Den mindre dieselmotorn D2 är dessutom miljöbilsklassad och därmed skattebefriad i fem år. Lägst i pris ligger dock bensinmotorvarianten 2.0. Bilarna finns med tillval High-Performance, armstöd med mugghållare bak – samt tidur.
Ja, oftast blir det väl så att även om utåt sett sänks priset så läggs det väl på ett par hundringar här och var.
jumu01 skrev:Konstigt jag kunde bygga V50 D3:an med manuell låda!
Som jag uppfattar det så är inte den prissänkt. Prissänkningen gäller bara vissa konfigurationer och färgval.
KKR skrev:
jumu01 skrev:Konstigt jag kunde bygga V50 D3:an med manuell låda!
Som jag uppfattar det så är inte den prissänkt. Prissänkningen gäller bara vissa konfigurationer och färgval.
Du har säkert rätt KKR! :wink:
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?