Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Hejsan!
Har en V40 2004 Classic som temperaturgivaren har flippat ur på. Visar 15-20 grader konstant och det är det ju inte ute just nu tyvärr:P
Någon som vet vart givaren sitter så man kan undersöka vad som skett om det är kabelbrott eller så. Någon som haft liknande fel?
av juste
Antar att det är utetempgivaren du menar. Jag har inte samma årsmodell, men om jag lommer ihåg rätt så satt min nästan längst fram, långt ner och till höger på bilen. En liten svart klump, enkel att byta, plug-in.
av juste
Sorry, jag hade fel. Jag har varit ute och kollat. Inte i motorrummet. Den sitter framme till vänster sett från förarplatsen. Ställ dig på knä framför bilen, längst till höger i "hålet" under nummerskylten. Titta snett uppåt så ser du den. Har inga bilder.
Användarvisningsbild
av thorell
En fråga på samma ämne:

Min bil visar konstant 2 grader varmare än vad det faktiskt är ute, vilket är oerhört störande.
Går värdet från termometern att justera via dator hos verkstad, eller är det byte av givare som gäller?

Tacksam för svar / Thorell
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]