Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Just nu känns det som att allt som kan krabba, gör det...

Pratade med han som ska byta lådan på min bil och han sa att han inte kunde göra bytet i helgen pga vissa anledningar, skit med men går det inte så är det inte mycket att göra åt saken. Men efter en liten stunds skitsnack så sa jag att jag har haft lite problem med att det har klonkat i bakvagnen på bilen när man bromsar och bilen är kall. Han började då misstänka aoc-kopplingen eller va fan den skiten heter. Var just det man ville höra då... Sitter och ivrigt inväntar samtal från honom nu om hu oljan såg ut...
Tanken var att vi skulle fått igång min bil denna helgen nu. Men allt eftersom vi började riva så hittade vi bara mer och mer som var slut på bilen. Det jävligaste var nog att dubbelmassesvänghjulet har börjat ge upp så det är bara till att skaffa ett nytt sådant. Men det blir nog istället ett enkelmasse som håller lite bättre inför den kommande effektökningen.
När vi skulle ta bort haldexhylsan så borrade vi ett hål i den och satte dit ett hemmagjort verktyg som skulle slå bort hylsan med en slaghammare, hylsfan sprack då istället...
Efter allt krabb så bestämde vi oss för att dela lådan för att se om vi kunde hitta något fel till varför inte lådan ville som vi. Självklart så provade vi med att bara byta växelföraren innan vi rev bort lådan.

Vi hittade ganska omgående felet till varför jag inte fick i backen längre.
Bild
Lagret var ganska dåligt, dvs det fanns inget kvar som att synkringarna var helt slut.

Bild
Detta är vad som fanns kvar av lagret
Börjar fan ge upp min bil nu. Men problemet är ju det att jag inte får något för den som den står nu. Det positiva är att det går att byta backdrev så jag kan behålla min egna låda då den är jävligt fräsch i övrigt. Gäller bara att man får bort hylsan med...
Konstigt om inte jag minns fel så borde man kunna beställa drev satser! Man kan ju det till många låder på många andra bil märken! Det borde egentligen inte vara så svårt på Volvo heller! Känns som de bara vill sälja hela låder??? Som du säger
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]