Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En helt annan värme ska väl läsas som värme med mycket mindre luftgenomströmning än vad man har när man kör. Visst går fläkten när dieselvärmaren går, men jag misstänker att fler liter luft per minut passerar genom kupén när bilen rullar.
umekille: Jag tycker du har delvis rätt OCH fel.

Alla jag känner som har dieselvärmare, och även den förra jag hade har aldrig haft deaa problem oavsett det varit fukt i bilen eller inte.

Lite imma brukar det bli om det är slask mm som finns på mattor typ... men inte imma igen en hel bil, alla rutor... har ju inte hänt på de andra bilarna så?
Jag är också lite nyfiken på denna.
Har en XC60 2012 som immar igen när jag kör värmaren.
Väldigt beroende av utomhusklimatet samt körtiden på värmaren, men bakrutan är i princip alltid igenimmad när jag hoppar in i bilen ett par minuter innan inställd tid.
Gissar att det är rätt normalt, dvs luften värms upp och fukten kondenserar på de kalla rutorna, fläkten går på väldigt lågt varv och luftgenomströmningen är då inte tillräcklig för att bryta kondensen.
Har faktiskt aldrig ens märkt att fläkten går i detta läget, dvs när värmaren går. Kan det kanske vara så att senare versioner av mjukvaran har dragit ner på fläkten för att lösa det problem som vissa verkar ha haft med att värmaren drar ur batteriet?
Trasig Renault Scenic

Nu går det vidare igenskruvat av kåpan[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/se[…]

Lite beroende på vilket fel du har på […]

Vattenrör som vibrerat loss

Har bilen inne för kamremsbyte (inkl. vattenp[…]