Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pergrein
Enligt "Bygg din bil" så blir priset 17900kr (PS=14000kr & Sub 3900kr = 17900kr)... Är det Bilia som lägger på till 22000kr eller någon annan firma?

Edit: Såg nu att det var från momentum det var 14000kr och 18000kr om man bara tar kinetic...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ocean skrev:Fick min V70 II med premium sound & sub för några vecckor sedan.. En bra kombination:)
Ja för nästan 40 raketer så vore det ju skam om det inte lät grymt bra. För sådan summor idag får man ju normalt en vettig CD/DVD/Bluray, Integrerad Dolby Surround stärkare, högtalare och en 50 tums LED tv.
av Steff 99
VolvoB20 skrev: Ja för nästan 40 raketer så vore det ju skam om det inte lät grymt bra. För sådan summor idag får man ju normalt en vettig CD/DVD/Bluray, Integrerad Dolby Surround stärkare, högtalare och en 50 tums LED tv.
Är det inte "liiite" svårt att montera en 50 tums LED tv i en V70..... :-O) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Steff 99 skrev:
VolvoB20 skrev: Ja för nästan 40 raketer så vore det ju skam om det inte lät grymt bra. För sådan summor idag får man ju normalt en vettig CD/DVD/Bluray, Integrerad Dolby Surround stärkare, högtalare och en 50 tums LED tv.
Är det inte "liiite" svårt att montera en 50 tums LED tv i en V70..... :-O) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jämförde ju med vad man får till vardagsrummet hemma för samma peng 8) 8) 8)
Användarvisningsbild
av Variosboy
VolvoB20 skrev:
Ocean skrev:Fick min V70 II med premium sound & sub för några vecckor sedan.. En bra kombination:)
Ja för nästan 40 raketer så vore det ju skam om det inte lät grymt bra. För sådan summor idag får man ju normalt en vettig CD/DVD/Bluray, Integrerad Dolby Surround stärkare, högtalare och en 50 tums LED tv.
Kostar standardstereon i V70II 18000????? Lät ju pissdyrt!!
av oldtimersmc
Nästa nya bil får bli utrustad med allsångs häfte och en bongo till basen
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Variosboy skrev:Kostar standardstereon i V70II 18000????? Lät ju pissdyrt!!
Nä inte 18.000... 15.000 gissade man när jag frågade för det är ju en rent hypoteisk fråga då man inte prissatt den separat till slutkund.

Enligt uppgift kostar originalstereon 15.000 i grundutförande, huvudenhet, displayer, styrningar, nätverk, förstärkare, högtalar kablar osv,
HP adderar 4000, dvs 19.000
Sen kostar sub+PS 22.000 kr. Så totalpriset för stereon med sub i bilen 37.000 kr om man frågar volvo.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Du glömmer en viktig del av priset, nämligen kostnaden för att montera allt, mot om man ska montera i alla saker själv från början..

Det är ju inga problem att lägga ca 20 timmar på att montera allt från början, men 20 timmar avser en väldigt simpel anläggning.. Pratar vi något som motsvarar PS + sub så räcker inte 20 timmar värst långt..

Räknar man då på vad en normal bilstereo-firma tar för ett sånt jobb så handlar det garanterat om 300:-/timme plus varenda liten pinal som behövs i material.. på en standarsstero är alltså nästan hälften av kostnaden arbete, inte grejer..
En PS + sub anläggning kanske skulle kosta bortåt 10k för installation, och då återstår -enligt ditt sätt att se det- 30k till prylar, tror det blir svårt att få till det lika bra och snyggt för dom pengarna faktiskt....
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Det där är (möjligen fuktpåve[…]

Fjäder dörrlås

Är det någon som vet var man får […]

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]