NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade kört ca 1600 mil när det var dags för första service. Tyckte oxå det verkade tidigt...men det beror ju på körsätt och om du t ex som jag kör mycket korta sträckor...har ca 15 km till jobbet.
Jag kör alltid 50km till jobbet, bara längre sträckor, borde vara gynnsam körning för bilen. Sämsta tänkbara är väl att bara köra korta sträckor.
Nu är V50n till salu.
Vad ska man skaffa istället?
Vad är bättre? :roll:
volvodanne76 skrev:Jag kör alltid 50km till jobbet, bara längre sträckor, borde vara gynnsam körning för bilen. Sämsta tänkbara är väl att bara köra korta sträckor.
Nu är V50n till salu.
Vad ska man skaffa istället?
Vad är bättre? :roll:
Cykel, buss eller tåg ;)
av hanss
Skulle aldrig i mitt liv köpa en Volvo igen.. Men det är ju jag det :/
hanss skrev:Skulle aldrig i mitt liv köpa en Volvo igen.. Men det är ju jag det :/
Tråkigt att höra hanss, förstår att du är less på ditt strul med din D2 och den tid det tog, viss klagomål bör väl rikts mot teknikerna på verkstaden men det finns inga garantier att det finns bättre tekniker hos t.ex VAG el BMW el annat märke, trots allt visade det sig att det var fel på din bilen, du har ju haft en väldig otur, jag är dock väldigt nöjd med min D3 kan varmt rekommendera den motorn.
Användarvisningsbild
av SvenB
Tyvärr är det så att alla är inte nöjda med den bil de har.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 51
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]