Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BjörnS
Vill bara tipsa om ebay!
Efter att åkt runt med lampan tänd ett tag, samt fått felkoder (på min data-adapter: avg4000) som enl detta forum tyder på främre lambda, så testade jag ta bort den (noterade rätt nummer Denso 9497252) tvättade rent den i bensin för att testa, men lampan lös forfarande, provade släcka felkoden, men lampan tändes efter ett par starter igen...
Sökte på ebay uk med ovan nummer och köpte en sån för 1327:- inkl frakt. Mailade honom först och frågade om det var orginal, han svarade omg att så var det, och det kom en liten kart med orginalemballage o allt (han hade typ 70-80000 reggade sälj med typ 100% nöjda köpare)
Satte i den nya, släckte felkoden,bilen går perfekt och lampan släckt i över en vecka nu :D
Vill som sagt tipsa, en chansning som blev billig samt funkade för mig! (alla era ev köp sker naturligtvis på egen risk)
s80-01, 140hk.
Senast redigerad av 1 BjörnS, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
BjörnS skrev:Vill bara tipsa om ebay!
Efter att åkt runt med lampan tänd ett tag, samt fått felkoder (på min data-adapter: avg4000) som enl detta forum tyder på främre lambda, så testade jag ta bort den (noterade rätt nummer Denso 9497252) tvättade rent den i bensin för att testa, men lampan lös forfarande, provade släcka felkoden, men lampan tändes efter ett par starter igen...
Sökte på ebay uk med ovan nummer och köpte en sån för 1327:- inkl frakt. Mailade honom först och frågade om det var orginal, han svarade omg att så var det, och det kom en liten kart med orginalemballage o allt (han hade typ 70-80000 reggade sälj med typ 100% nöjda köpare)
Satte i den nya, släckte felkoden,bilen går perfekt och lampan släckt i över en vecka nu :D
Vill som sagt tipsa, en chansning som blev billig samt funkade för mig! (alla era ev köp sker naturligtvis på egen risk)
s80-0, 140hk.

Har gjort massor med affärer via ebay (nic otpg) mest i US och UK men nu så börjar Tyskland att bli prisvärt nu när Euron rasat
av BjörnS
Precis....
Har oxå gjort en hel del köp via ebay...
Har 2 mc, 2 döttrar 12+18 år...
Mc delar samt märkeskläder är många gånger drömpriser att ta via ebay!!

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]