- fre 02 dec 2011, 10:55
Jag har haft en hel del strul med min bränslevärmare tidigare, framför allt relaterat till batteristrul m.m. Nu till vintern har den dock uppvisat ett annat beteende som jag inte känner igen sedan tidigare. Bränslevärmaren stänger automatiskt av sig efter någon minut första gången den startas. För att få den att gå med direktstart måste jag först köra igång den som vanligt, då ser allting normalt ut. Efter någon minut stänger den av sig utan något felmeddelande eller liknande. Startar jag den sen igen så går den som vanligt i 45 min eller vad nu maxtiden för värmaren är.
Samma fel uppstår även med tiduret, dvs värmaren startar vid utsatt tid men stänger sedan av sig. Startar jag den sedan med direktstart går den som vanligt. Det gör ju tiduret ganska meningslöst...
Det borde inte vara några problem med batteriet eftersom värmaren går som den ska efter omstarten och det visas inte heller några felmeddelanden i displayen.
Någon som känner igen ovanstående beteende? Jag ska givetvis låta verkstaden kika på det men tänkte höra om någon varit med om samma fel?
Samma fel uppstår även med tiduret, dvs värmaren startar vid utsatt tid men stänger sedan av sig. Startar jag den sedan med direktstart går den som vanligt. Det gör ju tiduret ganska meningslöst...
Det borde inte vara några problem med batteriet eftersom värmaren går som den ska efter omstarten och det visas inte heller några felmeddelanden i displayen.
Någon som känner igen ovanstående beteende? Jag ska givetvis låta verkstaden kika på det men tänkte höra om någon varit med om samma fel?