Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stanze
V 70 -00 9500 mil
När man lägger i backen och släpper upp kopplingen så hörs det ett klickande ljud precis som om det skulle vara klappt nånstans i själva drivningen.Har pratat med Volvo verkstad och där sa dom att det är glapp i splincen på drivaxel men detta tycker jag låter konstligt för det hörs som om det skulle vara mycket mera glapp än det,för så stort spel ska det väl inte vara på det??Ljudet uppstår när man lägger i backen och även när man sedan lägger i ettan och ska iväg,har hört det nån gång när man kör också...
Är det nån som har nåt tips på vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av ketto
Kan va så att de är drivaxeln som glappar! Limmet har släppt!
Lossa bulten på drivaxeln lite grann och känn efter! (36 mm hylsa är de till den)
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Eller helt enkelt bromsklossarna. Mina har för stort spel, och jag får exakt samma fenomen. Jag skiter i det dock ;) Riv isär och se efter!
av mollan
Jag hadde samma problem, i mitt fall var det handbromsbackarna som gått sönder på båda sidor. Det var typ slitytorna som helt enkelt lossnat från backarna och åkte med runt i vissa lägen.
Bytte ut dessa delar på båda sidor och problemet var ur världen
av mollan
Jag hadde samma problem, i mitt fall var det handbromsbackarna som gått sönder på båda sidor. Det var typ slitytorna som helt enkelt lossnat från backarna och åkte med runt i vissa lägen.
Bytte ut dessa delar på båda sidor och problemet var ur världen
av stanze
Tackar för svaren....min bil fixad nu...bytte ut handbromsbackarna som släppt ifrån limmningen.

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]