Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av joysam
Efter att ha läst på lite verkar det faktiskt som om min GL borde haft kromade sidolister samt en kromad sarg runt grillen. Nu ser den ut som en GLT och det är den ju inte.

Oroa er inte, jag har inga planer på att byta lister mm, så här såg den ut när den levererades är jag helt övertygad om.

Frågan är ju varför den ser ut så här. Jag får luska vidare.
Användarvisningsbild
av Camel
Någon gång runt 88 fanns ett utrustningspaket till 240 som hette blackline. Det kunde man beställa till GL. Men din bil är ju en 86:a och då tror jag inte blackline fanns. Så din bil borde ju haft kromade lister om jag inte tar fel.

Paketet innehöll bl.a. svarta lister, svart grillsarg, turbinfälgarna du har på din bil, nackkuddar i samma klädsel som stolarna fram och bak till nackstöden och jag tror även elhissar ingick. Säkert något jag glömt. Du har t.o.m. svart list mellan övre och undre ljusfälten på bakljusen. Har för mig att dessa var blanka normalt på GL.

Jag köpte en 240 GL -88b som nybil (egentligen en 89) men den hade kromade lister och då det gick iaf inte att beställa blackline.
av joysam
Tackar för infon om Blackline!

Enligt infon här http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_240 så fanns Blackline endast till 88a.

I mycket verkar min kunna vara en Blackline men jag saknar bland annat c-lås och nackstöden bak.
av joysam
Tänkte uppdatera med ett par bilder på inredningen.

Bild

Baksätet, inte alltför nerslitet va?

Bild

Förarsätet, jodå, här finns det faktiskt tecken på att det suttit någon.

Bild

Ännu en bild på förarsätet, som ni ser så är det lite fläckat.

Bild

Vad heter färgen på inredningen? Sandfärgat?

Vill, som ni förstår av bilden få tag på prylfack och jag behöver faktiskt ett till varje sida.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Snygg bil. Börjar länga tillbaka till förra bilen.
Facket på dörrsidorna brukar nog gå sönder. Gjorde det på min också. Slutade med att jag plockade bort dem helt.
av joysam
Nordjämten skrev:Silvertejp! ;)

Snyggt, men jag skulle aldrig våga använda en sån fin bil utan att täcka över stolarna och sätet... Iaf inte som bruksfordon. ;)
oroa dig inte, bruksbilen är en SAAB 9-3 1.8t 2008

Volvon har jag kört ca 6 mil sedan jag köpte den. 4,5 av dem var vägen till garaget.
Nu står den varmt och gott i väntan på lite fix och service inför vintern.
Överdragsklädsel kommer åka på!
av joysam
Tomas88 skrev:Snygg bil. Börjar länga tillbaka till förra bilen.
Facket på dörrsidorna brukar nog gå sönder. Gjorde det på min också. Slutade med att jag plockade bort dem helt.
Tackar!

Min tanke är ju att bilen ska komma så nära nyskick som det bara är möjligt.

Att då plocka bort prylfacken helt och hållet känns inte helt rätt... :wink:

Jag tror att jag har lyckats få tag på ett prylfack, till passagerdörren.
Det återstår att se när det anländer med posten någon av de närmaste dagarna.
Sitter någon här på ett prylfack till förardörren så tveka inte, hör av dig!

En backspegel är också på gång.

Små försiktiga steg tas men det går helt klart åt rätt håll, bilen ska ju dessutom inte vara färdig förrän när vägarna börjar torka upp framåt våren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Acproblem Volvo 940 -98

Kompressorm går (gick) igång fö[…]

Detta har jag hört på andra ställe[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har

Motorbyte Volvo 240