Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Hur sitter den fast? Vill inte knäcka den. Behöver kolla det med utrymmet innanför till ballaster.
av kamilenski
Skrev inte under V70N?

Isf. Det gäller V70N -07 april.
Användarvisningsbild
av kvantskum
Om du tittar in i grillen mellan ribborna, så ser du att den är ditknäppt med "plasttungor", uppe och nere.
Vet inte hur man ska förklara det bättre... ?:-/
Dessa plasttungor är gjutna i grillen, och de har en liten hake i sig.
När man trycker dit grillen så för man dessa genom motsvarande hål i fronten, och så klickar de dit. Klicket bror på att plasttungans hake har snäppt ut och låst bakom hålet i frontens plast.
När du ska ta lös grillen så sticker du in ett smal pinne eller liknande (helst av plast eller trä) genom grillens ribbor och trycker på haken som snäppt ut,
Tryck ner en hake och dra försiktigt ut grillen en bit. Repetera detta för alla hakar, när alla är lossade kan du enkelt dra ut grillen.

Jag har själv monterat mina 3st 60w slim-ballaster därbakom, fastdragna på rad med buntband runt drogs genom plasten.
Jag gjorde några små hål med en syl för buntbanden. Det blev otroligt snygg montering, och har fungerat klockrent i flera år.
av kamilenski
Jag är med.

Tack.

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]