Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bigs
Har balanserat om idag. Det var knappt nödvändigt enligt däckfirman.
Har dock inte testat det där med låsbultarna. Borde det inte skaka fram också då? Jag menar jag har ju låsbultar runt om..
Användarvisningsbild
av JRS
har ett liknande problem sen en tid, vid flera olika hastigheter småskakar bilen,, känns inte nåt särskilt i ratten, framvagnen har nya bussningar,fjäderbenslager, nya michelindäck på originalfälg, kollade och balanserade ytterligare en gång,,ändå skakar det,,besökte då en volvoverkstad, killen som provkör bilen säger att det förmodligen är problem bak,,om skivorna börjar bli lite skeva eller ojämna och oken går trögt så kan detta fenomen uppstå,,,låter lite långsökt ,,,men ,, nån som har erfarenhet av detta???
av Dartanjang
För mig berodde liknande fenomen på att bromsoken kärvade på styrpinnarna som de löper på. Det bygger på avlagringar av smuts på pinnarna över åren. Jag plockade isär, rengjorde, silikonsprayade och återmonterade. Vibrationer borta.

Andra förslag är glapp i styrleder eller länk-/bärarmsbussningar. Eller spindelledsglapp kanske?
Användarvisningsbild
av JRS
det låter ju som killen på volvo har rätt när han säger att det beror på skivor och tröga ok,,får väl skruva isär och byta bromsar och kolla över allt,,,,tack för tipsen,..

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]