Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Mason skrev:Vad hände egentligen med "grundfrågan" i denna tråd?
Jag ringde Volvo häromdagen, och de skulle ha 9700:- monterat och klart för en fjärr i min Volvo V50 D4 -11.
Dieselvärmare, tidur och allt sitter redan i, men jag behöver visst en AEM-modul för en tusenlapp, fjärren för fyra tusen, lite programvaror och resten är väl arbete?

Så vi tar det från början:
Finns det ett alternativ från tredjepart till fjärrkontrollen?
Vidrigt pris faktiskt, ja springer lätt ut till bilen om jag skulle ha missat att tajma brännaren.
av Cox
Dom har kampanj nu hos Volvo på detta, 5800 kr
Vill du köpa delarna löst och montera kostar det 3600 kr hos bildeve faktum är att volvo är billigast på delarna som behövs
köper du grejjorna via tex autoexperten drar det iväg rejält kan jag säga, enbart fjärren kostar 2000 kr
Så mitt tips om du är händig, köp prylarna från bildeve montera själv åk sedan till volvo för mjukvara.
Jo, jag har sett en "kampanj".
Jag gissar på att du syftar på kampanjen: http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... ec2011.pdf (Sidan 6)
Tyvärr så är detta ett "Prisex", förmodligen på den bilmodell det är billigast att montera på, och tyvärr inte min.

Jag skall nog ta och undersöka alternativen Autoexperten/Bildeve.
Även på Bildeve, vad jag kan se, så kostar (enbart) fjärren 3800:-(http://shop.bildeve.se/fjarrstart-for-b ... c-507.aspx), sedan så måste man (jag) även här köpa till en AEM-modul för ca 1100:-, men det är nog denna AEM-modul (http://shop.bildeve.se/aem-elektrisk-ti ... c-505.aspx) som drar iväg på arbetskostnaden, då det verkar som om man får plocka isär halva baggageutrymmet för att begrava denna någonstans.

Väntar även svar från Eberspächer...
av Cox
Nej det är hela satsen inklusive AEM-modul det är det som är det fantastiska med prissättningen, när jag frågade vad en fjärr kostade 2000 hela satsen 3600. Så vad man än gör sup inte bort fjärren den är värd sin vikt i guld.
Nu vet jag inte vilken värmare som sitter i din bil, men misstänker att det är Webasto då det är samma fjärr
så en lösning från Eberspächer är inte möjlig antar jag.
Hej.
Jag håller också på att kolla upp var man billigast får en fjärrkontroll till sin dieselvärmare. Jag har en V50 D5 från 2008.
Bilia i täby skall ha 8817,50. Rätt dyrt för en av och på knapp. Visst en mottagare måste ju installeras och programmvaran uppdateras, men hur som helst, det mesta finns ju redan i bilen.
Autonoma uppgav på telefon att det kostar 5300-5500 kronor hos dem. Det får det bli för min del om ingen här på forumet har något tips på billigare lösning?

Fridens
Anledningen till att jag ville ha fjärr, var att ställer jag in timern, att jag vill åka tex. kl. 05:00, så vet jag inte riktigt när den startar, eftersom det varierar beroende på temp etc.
Dette ledde förra vintern till att jag fick dåligt batteri, vilket yttrade sig med något meddelande om strålkastarfel när jag skulle starta bilen. Enl. volvo så fungerade inte strålkastarnas självtest, när batteriet var dåligt.
Och det dåliga batteriet berodde visst på att kör man dieselvärmaren 1h, så skall man köra bilen 1h för att ladda batteriet. Dieselvärmaren drar på batteriet, pga. kupefläktar etc.
Då hade det varit smidigt att bara starta dieselvärmaren med fjärren när jag går upp, och då veta att den är igång 30min, och att det räcker för mig att köra i 30min för att ladda batteriet.
Jag har nu temporärt skippat iden om fjärr och istället monterat en batteriladdare (med kabel i grillen), så kan jag ladda batteriet 1 ggr/ vecka istället, genom att plugga in denna över natten.
Investering: 900:- SEK (CTEK MXS 5.0 POLAR) http://www.prisjakt.nu/search.php?query ... +5.0+POLAR

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Kolla först så du kan ha 14" p&ar[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa.