Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
Fick för några dagar sedan en 7-8 cm lång repa på höger bakskärm, stod på parkeringen hemma över natten och fick syn på den dagen efter.
Har försökt polera bort den men fungerar inte är för djup för det. Blir det snyggt om man lägger i med lackstift eller finns det något annat bra sätta att göra på?
Användarvisningsbild
av Anders E
Solid eller metallic?
Användarvisningsbild
av roadside
Hej!

När jag precis köpt min bil så flög en garagedörr upp och slog i främre stötfångaren, med ett 10cm märke som resultat.
Klart synligt från 1,5m håll. Jag köpte volvo originalstift och fyllde i, och det blev otroligt bra faktiskt, kan inte se märket längre. Förvånande faktiskt, då jag tycker det brukar bli som en krater när man använder lackstift. Färgen Titanium Grey. Vet ju inte hur stor din skada är och hur den ser ut men.
av Cox
Är det solid, så kan du rengöra med T-röd först sedan fylla i med lackpensel, sedan klarlack med pensel
Sedan tar du och polerar med ex Lahega 13 eller motsvarande så skall det se hyffsat ut.
Se bara till att färgen är genom torr och inte dammtorr då blir det bara skit av det hela.
av ak84
Det är metallic skall åka in till volvo och köpa ett lackstift och testa om det blir bra.
av dst02
annars kolla med mr cap, dom trollade bort min 40cm långa men inte jättedjupa repa på caspian blå lack
Användarvisningsbild
av Anders E
Använd inte penseln i locket utan köp en fin liten pensel separat med bra spets.
Skit i klarlacken sen, det blir bara tjockt och klumpigt.
av Cox
Steff 99 skrev:Att fylla i med lackstift blir aldrig bra, kolla på exv. http://www.spotrepaircenter.se
Klart man kan få det bra även osynligt, beror helt på hur djup repan är. Har enbart klarlacken repats, kan man fylla i med pensel.
Efter detta polerar du med maskin med typ lahega 13 eller motsvarande polermedel. Det blir sedan helt osynligt.
AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]