- tor 01 dec 2011, 16:03
Få som gör en renovering och inte vill ha betalt för omkostnader och tid? Marknadsvärdet är ju satt av marknaden, det vore ju idioti att inte ta det priset om man kan?
Har en bekant som köpte en Ford crown Victoria en sån där med plexiglastak på en viss årsmodell. Minns jag rätt hade bilen hade gått 4500 svenska mil innan den plockades ned av dåvarande ägaren. Totalrenoverades med allt nytt eller renoverat. Bilen har aldrig rostlagats någonsin, behövdes inte nu heller. Ställdes in på ett loft. Bilen togs ut 1994 och gick 200 mil. Plockades ned och lackerades om igen. Min bekanta köpte bilen för några år sedan, då hade den rullat 91 mil. Han körde hem den ifrån norra sverige en bit över 100 mil med ett leende på läpparna. Jo.. bilen gick för egen maskin hela vägen. På frågan om vad han gav så blev svaret.. harkel...
Det visar sej att han gav på andra sidan om 500k för bilen. Han i sin tur hittade en väldigt sällsynt servostyrning till bilen renoverad med rätt saker som var som ny, hittade nya orginalmärkskyltar till några ställen där skicket inte var perfekt (inte eftermarknads) samt tändaren. Han hittade småsaker med lacken som inte föll till belåtenhet och bilen slipades ned och fick en allt annat än gratis lackering, naturligtvis i orginalkulör igen. Nu har han sålt bilen då han helt enkelt inte vågade åka i den knappt för att den var så fin, han åkte runt 300 mil i den. Han fick betydligt mer än han gett, jag har ingen summa att säga så. Men han sålde den med ett leende.