Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Nisse G
Hej ! Har en 740 87a b230f motor, och undrar var sitter hallgivaren / Impulsgivaren någonstans.
Vore väldigt tacksam om någon kunde berätta det.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Det är lite pul och noggrannhet och försiktighet så att man inte skadar nåt är påkallad, har du en "Haynes" rephandbok? Om du inte har det är det en bra investering om du vill meka själv. Finns på t.ex. Biltema, Mekonomen samt på lafri.se

Mvh GK
av Nisse G
gnestakalle skrev:Det är lite pul och noggrannhet och försiktighet så att man inte skadar nåt är påkallad, har du en "Haynes" rephandbok? Om du inte har det är det en bra investering om du vill meka själv. Finns på t.ex. Biltema, Mekonomen samt på lafri.se

Mvh GK
Ok tack,, Haynes den har jag, grejen är den att jag inte får någon gnista till stiften, har bytt tändkablar och stift, dock inte kabeln från tändspolen till fördelardosan. fördelarlock och rotor e bytt. vet inte riktigt vad jag ska gå på just nu, man vill ju inte "bröta" för mycket.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Är Hallgivaren paj så får du ingen gnista. Om du tittar i Haynes så står det hur du kan felsöka den med hjälp av en multimeter, gör det så att du inte gör något jobb i onödan.

Mvh GK
av Nisse G
gnestakalle skrev:Är Hallgivaren paj så får du ingen gnista. Om du tittar i Haynes så står det hur du kan felsöka den med hjälp av en multimeter, gör det så att du inte gör något jobb i onödan.

Mvh GK
Ska kolla upp det. Tack ! så länge
Kopplingen tar högt upp.

Ok då kanske det är så med min oc[…]

EX60

EX60 CC går nu att konfigurera via hemsida[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p[…]

Häng ut dem för skambeläggning