Bosa skrev:Light-On fungerade riktigt bra på V40n jag hade men till V70 verkar de vara ganska bedrövliga, personligen avskrev jag den direkt jag såg den. Däremot så har de fina kabelsatser. :)
Har en sån där nummerskyltshållare med 3 öron på som extraljusen sitter i idag men det är lite fladdrigt trots stagning tycker jag så börjar bli lite sugen på Qpax trots att det är redigt dyra rör. :)
Light On till S40:n var sämsta smeck jag haft där det pga av parallella stabstag/fästöron mera fungerade som en odämpad hjulupphängning och på S60:n började skräpet glappa och precis som på S40:n behöva nya stabstagsfästen i grillen minst 1ggr/år om man åker på normala och misskötta svenska vägar och på tok för enkla att stjäla oavsett om man har "låsbultar" till den eller ej och kräver verktyg för demontering efter några normalvintrar.
Att dom rostar som inget annat gör ju inte saken bättre trotts att man innan monteringen på S60:n skickades på seriös lackrering med bättre färg efter missen på S40:n men som du säger kabelsatsen duger gott som bas då jag endast var ute efter kontakterna då jag bytte ut lampsladden som ger trevligt spänningsfall mot kablar av 6mm2 till varje ljus i heltätad kabelslang.
Visst är qpax i övre prisregionen, men så lirar dom inte heller i lingonserien då dom klarar av att hålla tunga pjäser som Big Kick/Navigator/Luminator hyfsat stabila utan topstag och Hella 3003/NBB alpha 225 stabila som berget utan topstag och det utan större ansträngning vid monteringen.
Varför är du så inne på LF som får spö i varje test värd namnet där man använder ljusdator/instrument som ger hela bilden och inte bara subjektiv bedöming?
Skaffar du 75W av kvalite för cirkus 1600kr/2 ljus till dina NBB så blir det bättre än LF och som alltid lönar det sig att inte snåla när man köper xenonsatser och undvika dom billigaste då det är rent smäck i längden och till extraljus finns ju ingen anledning att inte köpa dom som är anpassade för just extraljus och slippa en del kabelskräp man ändå inte har behov av.
Gick på billigtrenden när det var hyfsat nytt med xenon med just tändproblem på ena ballasten och lampor som skenbart tappade färg och sneda fattningar som gav skum ljusbild, men så var det billigaste jox från tjing tjang sålt av skumberg.se också och sen dess har allt varit klockrent då man hållit sig till normalprisade eller något över normalpris prylar.
Kan säga att originalxenon i extraljus inte är bättre när det i många fall inte går att uppgradera till 50w+ pga lamptypen då man tycker ljusbilden inte räcker till och man redan har tre ljus med ingen plats kvar för flera eller vill ha längre räckvidd än vad originalljus kan leverera.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..