Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Luzion
Jag brukar köra Minkolja på mina helskinnssäten. Tycker jag får ett bra resultat av det, blir inte så kladdigt.
av Ugbugg
Luzion skrev:Jag brukar köra Minkolja på mina helskinnssäten. Tycker jag får ett bra resultat av det, blir inte så kladdigt.
Har du mörk eller ljus läderklädsel?
av Luzion
Ugbugg skrev:
Luzion skrev:Jag brukar köra Minkolja på mina helskinnssäten. Tycker jag får ett bra resultat av det, blir inte så kladdigt.
Har du mörk eller ljus läderklädsel?
Har svart skinnklädsel.
Användarvisningsbild
av Gizz
Fixade till farsans halvskinnklädsel i hans V70N-02 i somras och tycker att Volvosmedel funkade bra. Det var lätt att arbeta in och lätt att få jämnt iaf. på hans klädsel. Den var iofs. inte så smutsig men den blev bra.

Ska köra ett varv på mina stolar i S80:n snart också. Kan vara bra att få lite mjukare säten inför kylan i vinter. :)
av haxpet
En sak är också viktigt när man putsar läder. Det får inte bli halt.

Jag var och provsatt två olika V70N med i princip samma klädsel. Och den ena så åkte jag omkring i sätet på hela tiden eftersom det var halt, medans i den andra så satt jag mycket bättre. Jag köpte den senare :)
av volvo240_gl
jag köpte läder tvål och ekololja på odal(lnatmännen) och det funkade bra för mig
av Ugbugg
Bilia har kampanj denna månad och har prissänkt Volvos lädervårdspaket. Stack till Bilia igår för att köpa det men icke sa nicke. Fanns inte att få tag på. Fick reda på att Volvo dragit in produkten p.g.a. fel information på etiketterna.
av V70_2005
Det finns både ett kit med läderrengöring och imregnering och ett med läderrengöring och läderbalsam.

Någon som vet skillnaden på impregnering och balsam? känns som man borde ha läderrengöring för att göra rent, sen lägga på balsam (är det fett?) för att inte lädret ska spricka och sen för att skydda lägger men på impregnering. Men så är inte paketen utformade.
av Ugbugg
Köpte Volvos lädervårdspaket och fixade sätena. Dessa har inte varit rengjorda nångång sen bilen lämnade fabriken. Baksätena såg fräscha och "nya" ut, brukar aldrig vara någon som åker med där bak men behövde mjukas upp en aning.

Förarstolen däremot var riktigt smutsig och glansig, nästan så man kunde spegla sig och kändes som pappkartong när man tryckte på den.

Nu efteråt är den både ren och mjuk och känns som läder och har samma nyans som övriga säten. Väl investerade 199 kr.
av Drogen
Eftersom jag ställde en fråga ang. reparation av en mindre skada i min läderklädsel så har jag sökt en hel del även på andra ställen när det gäller lädervård. Medlet som gäller verkar vara Leather master. Jag bor på en mindre ort men alla tre möbelföretag på orten sålde produkter från Leather Master. Det finns säkert produkter med liknande egenskaper men på allt från VAG, Volvo, BMW m.fl. forum så rekomenderar man just Leather Master (och jag är definitivt inte partisk på något sätt).

Dom har ett kit med rengörning och efterbehandlig av bilklädslar. Dessutom följer det med en "vinylputs" och lite svampar och trasor. Tyvärr var bilvårdskitet slut på alla tre ställena. "Dom tar slut så fort vi får hem dom " uppgav en butik. På måndag kommer mitt set hem. Dessutom har dom färg i 25 nyanser för att laga skador av den typen jag har på ett säte. Jag återkommer med resultatet...
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]