Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

111103: Matz klippte gräset för(hoppningsvis) sista gången på denna ovanligt långa o varma säsong. 10 grader i luften och nu känns snöslungeriet låångt borta. Har det varit så här milt något år tidigare, som någon minns? Ska vi tro att den globala uppvärmningen förskjuter säsongerna en aning och därmed få leva med viss osäkerhet och lynnighet i variationerna?

2010 kom ju snön o kylan ovanligt tidigt i Örebro; senare hälften av oktober. Och sedan blev den kvar hela säsongen.. O kallt som fasen från start till mål..

M V H
---> M10 :shock:
Var lugn, du kommer säkert att få ha roligt med snöslungan i år igen. :mrgreen:

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Funk
Jag kom just tillbaka från London där det varit 17-18 grader som mest i veckan, trodde nästan det skulle vara snö här, men vi hade 10 grader då jag landade på torsdag kväll/natt så det blir kanske till att dra fram klipparen en gång till..

/Thomas
Sista gängen på året som jag klipper brukar inte röra sej om att få gräset klippt utan mera om att få alla löv sönderklippta så att jag slipper kratta så mycket och det funkar klockrent att köra över med klipparen några gånger så att löven trasas sönder och sen tar maskarna över.
När kommer den djävla snön?
Jag har köpt en snöslunga f.h...

Sista klippning blir nu på lördag! Då tar maskinen löven med. Hatar att kratta.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]