Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
roadside skrev:Appropå torkare och V70 (II), har just upptäckt att det inte går att fälla ut armarna för att förhindra fastfrysning över natten :shock:
Eller har jag missat nåt? Hur tänkte dom nu? :roll:
Ja det kan verkligen undra, men när du stängt av motorn så håller du upp torkarspaken typ en sekund, då går torkarna upp i "serviceläge" och du kan fälla ut dom.
Tänk bara på att fälla in dom innan då slår på tändningen, annars lär du få snygga märken i huven.
av joysam
dst02 skrev:Mina har vart dåliga sedan bilen hade rullat 250 mil å nu när den gått 2000 under året så känns de som de börjar bli dags att byta, verkstan frågade på servicen om Jag ville ha dem bytta men eftersom orginalbladen är så grymt kassa så vill Jag ha tips på vad som funkar bättre å längre. Några tips?
Jag fortsätter att rekommendera Wipers.se.
Kör med dem på bruksbilen, bytte i dagarna efter ca 2800 mil, och är kanonnöjd.
Nu kör jag visserligen SAAB som bruksbil men jag har ju svårt att tro att bladen vet vad det sitter för märke i fronten på bilen.

Om du inte är med i "Jultävlingen 2011" så kan du följa länken i min signatur och tävla om torkarblad där.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det måste vara skillnad på var man kör någon stans. Jag bor numer på "landet" och kör mycket sparsamt på saltade vägar. Jag har kört bilen 3.400 mil sedan den var ny, och har orginalbladen kvar med goda resultat.
av xoxo
joysam skrev:
dst02 skrev:Mina har vart dåliga sedan bilen hade rullat 250 mil å nu när den gått 2000 under året så känns de som de börjar bli dags att byta, verkstan frågade på servicen om Jag ville ha dem bytta men eftersom orginalbladen är så grymt kassa så vill Jag ha tips på vad som funkar bättre å längre. Några tips?
Jag fortsätter att rekommendera Wipers.se.
Kör med dem på bruksbilen, bytte i dagarna efter ca 2800 mil, och är kanonnöjd.
Nu kör jag visserligen SAAB som bruksbil men jag har ju svårt att tro att bladen vet vad det sitter för märke i fronten på bilen.

Om du inte är med i "Jultävlingen 2011" så kan du följa länken i min signatur och tävla om torkarblad där.
Jag är inte nöjd med Wipers och kommer att köpa dyra på Volvo i fortsättningen.
Varför?
Ränder och fläckar!
Varning för Wipers!
av Cox
Fattar inte klagomålen på Volvos torkare, bytte igår och har kört ca 3500 mil på dom gamla.
Ska man gnälla på något så är det väl priset, gav 495 kr fördom nya med rabatt
Användarvisningsbild
av Racetwin2
1. Original
2. OK7Q8 Koncentrerad
3. Dubbelstrålar på MY12 (på MY10 var det sprayvarianten = värdelösa)

Att bara torka av bladen regelbundet hjälper riktigt bra. Inte sjutton behöver man köpa nya. 9 gånger av 10 räcker det att bara stryka av dem med ett papper eller trasa.
av Omek
"Valeo flatblades" är orginal och dom torkar bäst och längst enl. min personliga uppfattning.

Jag tycker också att priset är surt och har provat endel annat med nedslående resultat.

Känns värdelöst att betala 500-600 kr för 2 torkarblad.
Men jag gör hellre det än att byta dubbelt så ofta.

Fö. Turtle Supersikt gör rätt stor skillnad.
Brukar finnas till kampanjpris, prova det om ni inte har gjort det.
Användarvisningsbild
av roadside
Honke skrev:
roadside skrev:Appropå torkare och V70 (II), har just upptäckt att det inte går att fälla ut armarna för att förhindra fastfrysning över natten :shock:
Eller har jag missat nåt? Hur tänkte dom nu? :roll:
Ja det kan verkligen undra, men när du stängt av motorn så håller du upp torkarspaken typ en sekund, då går torkarna upp i "serviceläge" och du kan fälla ut dom.
Tänk bara på att fälla in dom innan då slår på tändningen, annars lär du få snygga märken i huven.
Sådärja automatisk nedfällning av torkare imorse, fiffigt Ford :-O) . Men gick bra, ingen buckla och gick inte igenom lacken, ett svagt skrap som går att fylla i med färgstift.
av oldtimersmc
Biltemas blev "bäst i test" och volvo fick det föga smikrande omdömmet dyrast och sämst! kommer ej i håg om det var. Teknikens värld eller Vi Bilägare som stod för testen
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]