Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Förmodligen har motorn tagit in vatten och skadats, därav vagnskadeförsäkringen. Men visst har försäkringsbolaget rätt att lösa in bilen till dagsvärdet före "olyckan". Jag har fått några bilar skadade under åren. Antingen lagar de bilen eller får man pengar. Resterna (vraket) får endast näringsidkare (bilverkstäder, bildemonteringar) köpa,inga privatpersoner.
Användarvisningsbild
av pang58
Ja, det stämmer att motorn tog in vatten via luftfiltret. Tydligen är luftintaget placerat lågt(?) på bilen...
Användarvisningsbild
av hollan
luftintaget är den snabeln som sitte ovanpå kylaren precis under frontplåten så du har nog dykt ganska djupt med bilen
Användarvisningsbild
av pang58
Jag klarade mej ifrån inlösen och fick en "ny" motor i bilen. Försäkringsbolaget tog den större delen av kostnaden. Förutom självrisken fick jag betala tändstiften och en ny termostat.
Känner mej oerhört glad över att ha fått behålla min fina bil. :) Bilen går återigen som en dröm!

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]